• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alle data van tabbladen overzetten in 1 sheet/tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clipstra

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2008
Berichten
263
Beste,

Is het mogelijk om middels een simpele handeling alle data van de tabbladen over te zetten/kopieren naar 1 bestand/tabblad.

Of is er een andere manier om tot het volgende te komen?

Ik krijg binnenkort elke week een Excel bestand waarvan alle blackboxen van onze auto's worden uitgelezen. De data wordt per medewerker in 1 tabblad weergeven. Het bestand bevat daarom ongeveer 120 tabbladen, nu wil ik elke week hier standaard rapportages uit maken middels een draaitabel/grafiek. Hoe krijg ik dat het makkelijkst voor elkaar zonder dat ik daar wekelijks veel werk aan heb..


Alvast dank voor het mee denke!
 
Vraagjes:

Zijn het iedere week dezelfde medewerkers, dus dezelfde tabbladen?
Bevatten de tabbladen-per-medewerker een kolom die hen identificeert? Met andere woorden, moet op de totaalsheet ook de naam van de medewerker komen te staan?
 
Vond deze code van WiGi uit 2007:
Code:
Sub zetnummer()
    Dim ws As Worksheet
    For Each ws In ThisWorkbook.Worksheets
        [COLOR="Red"]ws.Range("E8") = ws.Index[/COLOR]
    Next ws
    MsgBox "Klaar!"
End Sub

Het rode deel zul je dan moeten vervangen door een deel wat het te kopieren gebied selecteert en kopieert naar het verzamelblad.
 
Beste Gert,

Ja het zijn ieder week dezelfde werknemers en dus tabbladen. Echter is er op kolom niveau geen onderscheid, alleen op regel/rij niveau. Dit maakt het denk ik wel lastig om onderscheid in de data aan te brengen. Ik heb 1 tablad als voorbeeld toegevoegd..
 

Bijlagen

  • tabbladen.xls
    25 KB · Weergaven: 27
Vond deze code van WiGi uit 2007:
Code:
Sub zetnummer()
    Dim ws As Worksheet
    For Each ws In ThisWorkbook.Worksheets
        [COLOR="Red"]ws.Range("E8") = ws.Index[/COLOR]
    Next ws
    MsgBox "Klaar!"
End Sub

Het rode deel zul je dan moeten vervangen door een deel wat het te kopieren gebied selecteert en kopieert naar het verzamelblad.

Beste Gert,

Ik krijg een foutmelding, zou je hem in mijn bijlage kunnen/willen zetten?

Alvast bedankt!
 
Ik had dit nog bedacht, maar het werkt niet (goed).

Misschien als aanzet bruikbaar.

Code:
Sub VerzamelSheets()
    Dim ws As Worksheet
    For Each ws In ThisWorkbook.Worksheets
        ws.Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Copy
        Worksheets("Verzamelblad").Range("A1").Select
        Selection.End(xlDown).Select
        ActiveSheet.Paste
    Next ws
    MsgBox "Klaar!"
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan