Alle diskettes formateren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

the_dannyboy

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2002
Berichten
968
Hallo allemaal !!

XP wil iedere diskette die hij leest formateren...
Ook Win98 kan ze niet lezen en wil ze formateren...

Als ik dan vervolgens een diskette formateer, zegen xp en win98 dat ze de diskette niet kunnen formateren :8-0:, want dat de schijf beschadigd is. En dat terwijl er nog geen krasje op de floppy's zit !!

Ligt dit dan toch aan m'n diskettes, of aan m'n drive ?

TNX !!
 
ik heb nog nooit van 't probleem gehoord, maar omdat je zelf al aangeeft dat het bij beide OS'sen gebeurt, "lijkt" het mij dat je de spijker op z'n kop slaat met de mogelijke oorzaak......... (a-drive naar haaien...)
 
Laatst bewerkt:
De floppy's zijn al wat ouder ja, maar dan zou win98 ze toch gewoon moeten herkennen.

En nee, niet op 2 pc's ('k heb multiboot :D)
 
Geplaatst door the_dannyboy
De floppy's zijn al wat ouder ja, maar dan zou win98 ze toch gewoon moeten herkennen.

En nee, niet op 2 pc's ('k heb multiboot :D)
De herkenning heeft niets met het os te maken (dit formaat werd al door Windows 1.0 ondersteund, kan je voorstellen), maar met de floppydrive. Ik denk net als Pasja dat de floppydrive het hoekje om is.

Maar ik zou ook voordat je hem weggooit ff checken of nieuwe floppy's het misschien doen én of alle kabels goed vastzitten van de floppydrive.
 
als alle kabels ed ok zijn, en in het bios staat floppy A geactiveerd en op de juiste grootte (1.44Mb 3.5") dan denk ik dat je floppydrive R.I.P. is. Geen nood, voor een schamele 12.5 euro heb je al een nieuwe...
 
Ik heb een soortgelijk probleem ooit gehad bij een klant. De floppy drive was stuk.
 
Probeer een paar van die flops eens in een andere computer, dan weet je het snel genoeg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan