Alle e-mailberichten kwijt na ugrade W7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juffieeggink

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2009
Berichten
20
Ik hoop zoooo dat iemand mij kan helpen....

Ik heb zojuist de Windows 7 upgrate op mijn Vista gezet. Na veel gedoe heb ik weer de Windows Mail terug gekregen maar ik ben wel al mijn e-mail berichten kwijt.
Voordat ik de upgrade deed heb ik een herstelpunt (voor de zekerheid:() gemaakt. Helaas kan W7 deze niet vinden dus dit is ook geen optie.
Weet iemand hier raad mee??

Ik wil persé die berichten nml terug.....
 
Herstelpunten hebben geen invloed op gebruikersbestanden.
Begin eens met te kijken of de Windows Mail bestanden er nog staan:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> "%userprofile%\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail"
[Dit ingeven inclusief de "-tekens. Er staat een spatie tussen Windows en Mail, vandaar.]

Zie je daar bestanden staan en de wijzigingsdatum komt overeen met de laatste keer dat je Windows mail in Vista gebruikt hebt, dan ben je in ieder geval op weg.

Nu komt de hamvraag: Heb je Windows Mail gemigreerd naar Windows 7 of heb je (eigenlijk) Windows Live Mail geïnstalleerd?
Pas zodra we dat weten én of de Windows Mail-bestanden er nog staan, dan kunnen we verder kijken wat je zou kunnen gaan doen.

We horen het wel.

Tijs.
 
Daar staat wel iets. Een mapjee backup met de juiste tijd en datum.

Ik heb idd winwos mail gemigreerd naar 7.
Het gaat niet om Windows live mail.
 
Wat staat er in de map zelf, en wat staat er in de map backup?
Graag 2 schermafdrukken of iets dergelijks. Een lijst mag ook:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k tree.exe /a /f "%userprofile%\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail" > C:\maillijst.txt
Post de inhoud van maillijst.txt in de hoofdmap van C:

Tijs.
 
Ok, doe het volgende:
1. Doe weer dat
[Windows-toets]r toetscombinatie -> "%userprofile%\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail"
2. Ga naar de submap Local Folders
3. Ga naar de submap Inbox
[Als het goed is staan hier een hoop .EML bestanden. Laat dit venster open staan]
Start Windows Mail
Sleep een .EML bestand uit die eerder geopende map naar je Postvak IN.
Kijk of dit een mail is die je bekend voorkomt.
Is dat inderdaad het geval, dan kun je ook de andere .EML bestanden in Postvak IN gaan slepen.
Je kunt dezelfde procedure uitvoeren voor Verwijderde Items, Verzonden Items etc., waarbij de submap dan is (resp.) Deleted Items en Sent Items etc. [Stap 3]

Succes,

Tijs.
 
Als ik dat doet krijg ik na het slepen het volgende bericht:
 

Bijlagen

  • Naamloos.png
    Naamloos.png
    25,5 KB · Weergaven: 69
Ok, kijk dan een naar de wijzigingsdatum van die .EML bestanden. Het zou namelijk kunnen zijn dat het mailtjes zijn die nú in je Postvak IN staan (oftewel: Dat het je huidige mailtjes zijn ipv. mailtjes 'uit het verleden').

Als het allemaal 'huidige mailtjes' zijn, dan ziet het er somber uit, afhankelijk van hoe je Windows 7 hebt geïnstalleerd (zie hier bij "If you're upgrading to Windows 7 from Windows Vista" en "If you're doing a custom installation of Windows 7").

Heb je de upgrade naar Windows 7 gedaan vanuit Vista (dus Vista actief -> W7 dvd erin -> kiezen voor Upgrade), dan zou vlgs. die informatie je mail gewoon beschikbaar moeten zijn. Heb je echter een andere methode gebruikt (bijv. de pc opstarten van de Windows 7 DVD), dan ben je alles kwijt, zo staat het er.

Evt. kun je nog kijken of er een andere gebruiker nog staat in de C:\Users map, die je 'oude' account voorstelt. Is dat niet het geval, dan lijkt het me dat het er slecht uitziet.

Tijs.
 
Het zijn weloude bstanden em ik heb idd vanuit Vista de boel geïnstalleerd.
Zou het kunnen helpenom Windows Mail opnieuw erop te zetten? Ik kan nu nml ook geen nieuwe e-mail binnenhalen.
Kun jij me zeggen hoe dat moet?
 
Probeer eerst even een kleine check:
1. Stop Windows Mail
2. Kopieer een aantal van die .EML bestanden naar memory-stick, ga bij iemand langs die XP i.c.m. Outlook Express gebruikt, en laat die zo'n .EML bestand binnen Outlook Express in een nieuw gemaakt mailmap slepen.
Kijk of het dan inderdaad zo'n oud mailtje is.

Is het inderdaad de juiste mail, dan zou ik je aanraden om Windows Live Mail (onderdeel van Windows Live Essentials) te installeren. Die zou automatisch de mail + contactpersonen uit Windows Mail moeten overhalen (zie links uit mijn vorige posting).
Maak wel even van te voren een backup van die ene map met mailbestanden.

Het herinstalleren van Windows Mail in Windows 7 heb ik geen informatie/tips over.

Tijs.
 
Allemaal ontzettend bedankt.
Ik heb zojuist mijn outlook ingesteld als mailprogramma en ontvang nu ALLE e-mail van 3 jaar geleden tot zojuist. Hbe meteen besloten om alles wat met Windows Mail te maken heeft te verwijderen...... :thumb:
 
Bedankt voor de terugmelding, waaruit ik concludeer dat je mail inderdaad niet weg was (hadden we min of meer al uitgezocht) maar Windows Mail (onder Windows 7) gewoon niet goed functioneert. Dit laatste kan kan wel kloppen: Overgang van Windows Mail naar Windows 7 is niet gesupport door Microsoft, en zij leveren (zie vorige posting) als gratis alternatief voor onder Windows 7 Windows Live Mail aan (die contacten en mail van Windows Mail kan importeren).

Je hebt hetzelfde met Outlook ook voor elkaar gekregen, dus het lijkt me dat dat dan versie 2007 zou moeten zijn (versie 2003 kan het niet, heb ik begrepen).

Fijn dat je er wat aan gehad hebt! :) Graag nog de vraag op opgelost zetten: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan