Alle extra Windows onderdelen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

The7thStranger

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2007
Berichten
842
Hey,

Ik vroeg me af of ver een tool beschikbaar was om ongewenste Windows XP onderdelen te verwijderen die niet bij Software -> Windows-onderdelen staan. Ik weet dat je door het bestand C:\Windows\inf\sysoc.inf aan te passen meer onderdelen kunt krijgen, maar dit is nog lang niet alles, en veel vinkjes kun je ook niet weghalen.
Ik doel voornamelijk op programma's als NetMeeting, Movie Maker, Media Player, Media Center (ehome) etc.

Iemand een idee?

Groetjes,

Kevin
 
Toch kan dat met de juiste .inf code, bekijk eens de .inf files van de onderstaande link.
Zie de leesmij.txt voor filepaths en commando.. In deze custom sysocmanager vind je wel MovieMaker en Netmeeting (Geen media center dat bestond toen nog niet).. Dit tooltje is nooit compleet afgewerkt en vind je de nodige lege opties dat mag je zelf uitzoeken :) ..

http://members.home.nl/alsdewiedeweerga/Tools/OneManCan/

Een programma als Nlite of XPLite kan dat ook allemaal..
 
Ja maar voor Nlite en XPlite moet je opnieuw installeren en daar heb ik niet echt zo'n zin in. Die .inf bestanden werken redelijk, alleen Movie Maker gaat maar niet weg. :p

In ieder geval bedankt,

Kevin
 
Windows Movie Maker en Windows Media Player zijn in de core van Windows meegeinstalleerd en vallen onder Windows File Protection.

Beiden worden nooit geheel verwijderd als je ze eenmaal hebt geinstalleerd, voor Media player kan ik me er wel wat bij denken omdat het geintegreerd met Internet Explorer voor weergave van imbedded media content in websites wordt gebruikt.
Voor MovieMaker snap ik ook niet hoe ze erbij komen en wat de extrta functie is van de files van dit programma.

Maar van de andere kant is MovieMaker maar 10mb groot waarvan je via de inf file 2mb kan verwijderen. Dus als je het belangrijk vind voor schrijfruimte vrij te maken heeft het niet veel zin en wordt het misschien tijd voor een nieuwe hdd erbij :confused:
 
Laatst bewerkt:
Nee schijfruimte gaat het niet om, ik gebruik maar 5GB van de 75GB, maar ik wil m'n XP graag zo licht mogelijk houden.
 
Lite ed. is echt in de core weggesloopt. Veel systeembestanden zijn aangepast.
Wat je niet uit het configuratiescherm kan halen (ook met .inf aanpassing) kan in principe er ook niet uit. Zit in de basisset.

Overigens wordt je systeem er niet merkbaar trager van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan