• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alle formules wijzigen met afronden

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuin047

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
=TEKST.SAMENVOEGEN("k1-";'k1'!D14),,,,,,,,,,,,,,,,,,, =AFRONDEN('k1'!L80;2),,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ='k1'!O80

=TEKST.SAMENVOEGEN("Rof-";Rof!$D$14),,,,,,,,,,,,,,,,,,, =Rof!L80 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, =Rof!O80
=TEKST.SAMENVOEGEN("Hel-";Hel!$D$14),,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, =Hel!L80 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, =Hel!O80
=TEKST.SAMENVOEGEN("k29-";'k29'!$D$14),,,,,,,,,,,,,,,,,, ='k29'!L80 ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ='k29'!O80

Dit is een gedeelte van de kolommen. Ik wil in de tweede kolom alles wijzigen in afronden ;2.
Zoals ik al voor de eerste heb gedaan.
En dat voor langere kolommen en twaalf maanden.
Is daar een snelle methode voor dmv zoeken vervangen? anders moet ik iedere cel apart handmatig gaan aanpassen.
Iemand de oplossing?

Laatst bewerkt:
Volgens mij mag je onderhand wel weten dat bij de soort vragen een voorbeeld bestand zeer welkom is.

Het bestand is 2 mb groot, te groot dus.
Dan hier een verduidelijking.
Er staat een kolom met verwijzigen van facturen op andere tabbladen.
De verwijzing is > =Rof!L80 < en die verwijzing moet dan gewijzigd worden in > =AFRONDEN(Rof!L80;2) <

=Aer!L80
='k9'!L80
=Vis!L80
=Exp!L80
='k9c'!L80
='k10'!L80
='k11'!L80
=Man!L80
=Gaz!L80
=Uva!L80
='k15'!L80

Dit zijn een aantal verwijzingen en die moeten dus allemaal gewijzigd worden in > =AFRONDEN(**********;2) <

Ik dacht aan zoeken vervangen.... bijvoorbeeld zoeken naar =********** en dan vervangen door =AFRONDEN(**********;2)
Maar dit werkt niet.
Is hij zo duidelijk?

Laatst bewerkt:
Je kan het proberen met zoeken en vervangen. <Ctrl> + h Bij de opties aangeven zoeken in formules.

Ik heb het nog geprobeerd via een word document / tekst samenvoegen. En dan plakken in excel maar dat gaat niet. Het komt dan als tekst in de cellen te staan en niet als formule.
Dus ik ga de oplossing van Cobbe gebruiken.
Ieder bedankt voor het meedenken.

Ik heb een andere oplossing gevonden.Namelijk via voorwaardelijke opmaak.

Als regel heb ik Celwaarde<AFRONDEN(P60;2)
En vervolgens van toepassing op =$R$60;$R$121

Dit kun je vervolgens gemakkelijk kopiëren en plakken speciaal > opmaak
Daardoor blijven de formules ongewijzigd en kun je de cellen in andere maanden zonder problemen aanpassen, zonder dat de verwijzing wordt gewijzigd naar het eerste bestand.

Er zit meer onder de horizon dan we kunnen zien, maar nooit te oud om te leren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan