Hallo allemaal.
Ik ben bezig met een spelletje op het moment, maar loop tegen het volgende aan.
In de game worden er diverse vijanden gemaakt en ik wil er graag een soort van powerup in maken dat alle vijanden die op het scherm zijn verdwijnen, maar ik weet niet hoe.
Is er een manier om alle vijanden (die van hetzelfde objecttypen zijn) van het veld te verwijderen?
Ik maak gebruik van een game-engine die door mijn school is gemaakt, en daar hebben zij de functie deleteThisGameObject() gemaakt. Maar deze functie valt alleen aan te roepen vanuit het object zelf.
Ik heb er over nagedacht om misschien een static method te maken in de class Vijand, waardoor alle vijanden verwijderd worden als deze wordt aangeroepen, maar ik kan deleteThisGameObject() niet aanroepen in een static method.
Heeft iemand misschien een oplossing voor mijn probleem?
Ik ben bezig met een spelletje op het moment, maar loop tegen het volgende aan.
In de game worden er diverse vijanden gemaakt en ik wil er graag een soort van powerup in maken dat alle vijanden die op het scherm zijn verdwijnen, maar ik weet niet hoe.
Is er een manier om alle vijanden (die van hetzelfde objecttypen zijn) van het veld te verwijderen?
Ik maak gebruik van een game-engine die door mijn school is gemaakt, en daar hebben zij de functie deleteThisGameObject() gemaakt. Maar deze functie valt alleen aan te roepen vanuit het object zelf.
Ik heb er over nagedacht om misschien een static method te maken in de class Vijand, waardoor alle vijanden verwijderd worden als deze wordt aangeroepen, maar ik kan deleteThisGameObject() niet aanroepen in een static method.
Heeft iemand misschien een oplossing voor mijn probleem?