• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alle getallen zonder onderbreking optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

r2thed

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Hallo,

Ik heb in een kolom('I') allemaal bedragen staan, nu wil ik in een andere kolom('K') de som van deze bedragen hebben, nu wordt er dagelijk in kolom 'I' bedragen bijgezet, alleen moet in kolom 'K' alleen de som komen van de bedragen uit 'I'die bij elkaar horen.

Bijv:

I1=100
I2=100
I3=100 K3=300
Witregel
I5=150
I6=100
I7=100
I8=120 K8=470
Witregel
Het is dus niet zo dat je telkens 3 bedragen onder elkaar staan die opgeteld moeten worden maar, bijv. de ene keer 2 getalen en dan weer 8 die bij elkaar opgeteld moeten worden.
Telkens tussen verschillende getallen die bij elkaar horen komt een witregel......

Is hier een formule voor?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Hoe bepaal je welke bedragen/getallen bij elkaar horen dan? (witte regel duh!)
Maar zijn er meerdere opties om vast te stellen welke bedragen bij elkaar horen?

Misschien is een voorbeeldbestandje een goed idee.

Dashel

Laatst bewerkt:
Hoe bepaal je welke bedragen/getallen bij elkaar horen dan? (witte regel duh!)
Maar zijn er meerdere opties om vast te stellen welke bedragen bij elkaar horen?

Misschien is een voorbeeldbestandje een goed idee.

Dashel

Nee dat is de enigste manier om te bepalen dat ze bij elkaar horen, dat is het probleem! Heb nu geen voorbeeld, zal morgen kijken of ik er een voorbeeldje bij kan zetten.

Hallo,

Hier de oplossing voor je probleem. Ik heb daartoe een hulpkolom C (zie bijlage) toegevoegd die via een formule bepaald welke getallen bij elkaar horen. Ik kolom B staat een SOM.ALS formule die dan de bij elkaar behorende getallen (zie kolom C) opzoekt en de daarbij behorende waarden uit kolom A optelt.
Uiteraard wordt alleen dan de uitkomst in kolom B getoond, aan het einde van een reeks. Probeer maar wat ermee te goochelen.

Je kunt kolom C verbergen, maar zorg er dan wel voor dat je de formule in deze kolom ver genoeg naar beneden copieert, zodat je later niet in de problemen komt.

Succes!

Met vriendelijke groet,
Gezinus

"falen heeft niets te maken met vallen, maar met niet meer opstaan..."

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan