alle hyperlinks verwijderen met behoud van tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
In een document van bijna 200 pagina's staan veel hyperlinks naar andere blz. van het document. Al deze hyperlinks wil ik graag in één keer verwijderen - het is een te grote opgave om elke pagina te doorzoeken op de aanwezigheid van hyperlinks. De tekst moet uiteraard blijven staan.
Hoe doe ik dat?
Ik werk met Word 2010.

Vriendelijke groet,
Guido

Dit is eenvoudig op Google te vinden, hoor ;).
Als ik vraag: How to delete all hyperlinks Word, dan zie ik dit:

To remove a single hyperlink without losing the display text or image, right-click the hyperlink, and then click Remove Hyperlink. To remove all hyperlinks in a document, press CTRL+A to select the entire document and then press CTRL+SHIFT+F9.17 apr. 2018

PHP4U, hartelijk dank voor je bericht. Deze methode werkt inderdaad.
Ik heb de zoekopdracht niet in het Engels geprobeerd, maar volgens mij is de techniek van Google weerbarstiger: een zoekterm levert bij jou andere resultaten op dan bij mij.

Vriendelijke groet,
Guido

Volgens mij heb ik deze truc ook uitgelegd in de Word cursus die in de Handleidingsectie staat. En gewoon in het Nederlands :).

Ik moet, buiten mijzelf, nog iemand tegenkomen die alles weet :D.

Volgens mij heb ik deze truc ook uitgelegd in de Word cursus die in de Handleidingsectie staat. En gewoon in het Nederlands :).

Ik had daar niet gekeken. Maar ook nu er wel heb gekeken, kan ik die beschrijving nog niet vinden.

Vriendelijke groet,
Guido

Een hyperlink is, net als een samenvoeg code, een veld. En werkt dus zoals elk ander veld. Alleen moet je dat wel in het achterhoofd hebben bij het zoeken :).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan