Alle iconen in een map tegelijk veranderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter KSM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

KSM

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2008
Al mijn muziek staat opgedeeld in veel verschillende mappen.
In XP heb ik op al deze mappen een icoon geplaatst dat eruit als een CD (alle mappen selecteren en dan icoon veranderen), nu heb ik vista (al mijn documenten, dus ook mijn muziek zijn naar daar verplaatst) en in vista zijn die iconen ook zichtbaar, maar als er media-informatie werd gevonden over de muziek in een bepaalde map komt er een afbeelding (op een gele-map-icoon) ipv het CD-icoon. Voor mij geen probleem om terug het standaard-icoon te gebruiken met een eventuele afbeelding, maar nu is het nogal wanordelijk.

Dus ik wil al die CD-iconen wegkrijgen en veranderen in die gele mappen.

Ik weet goed hoe dit moet: Rechterklik -> Eigenschappen -> Aanpassen -> Ander Pictogram...
Maar als ik nu alle mappen samen selecteer om alles in 1 keer te veranderen, verandert hij maar 1 map, nl. degene waarop ik rechterklik heb gedaan.

Het is dus nogal lastig om elke folder apart aan te passen...
Hoe kan ik deze allemaal tesamen aanpassen?

Alvast bedankt

Het ligt blijkbaar niet alleen aan de iconen, maar het overgrote deel van de eigenschappen...

Dus om mijn vraag korter te stellen:

Hoe kan ik de eigenschappen van meerdere mappen samen veranderen?
(Alles selecteren+rechterklik->eigenschappen verandert enkel de map waarop je effectief rechterklik doet)

alvast bedankt

Via het aanvinkvakje kun je het toch toepassen op alle subfolders?

savesubfolders.png

Eigenschappen van de hoofdmap.

Verder wordt het uiterlijk van een folder bepaald door een bestand genaamd "desktop.ini". Daar kun je dus mee aan de slag:

Inhoud van dat bestand zei:
[.ShellClassInfo]
IconFile= {link naar icon file}
IconIndex=0

IconIndex is nul bij een .ico-icoon en soms ook een ander getal als je de iconen uit een dll of een exe haalt.

Je moet maar eens de verborgen bestanden laten weergeven en eens zo'n desktop.ini van een map openen in Kladblok.
Je kunt de juiste desktop.ini dan gaan kopiëren naar alle submappen via een kopieerscript ofzo...

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie :)

Het sjabloon instellen voor alle submappen was handig om alle mappen te herkennen als muziekmappen, handig dat dit nog wel bestaat in vista.

De desktop.ini aanpassen is dan wel een goeie oplossing voor de iconen, maar nogal omslachtig om het overal te gaan kopiëren, ik heb het immers al opgelost door al mijn iconen standaard in te stellen bij de eigenschappen van elke map. Het heeft mij wel zo'n 20 minuten gekost, maar het is nu wel in orde...

Als er nog mensen zijn die een idee hebben om het allemaal in één keer te doen, gelieve het dan nog te posten, want ik denk dat er nog mensen zijn die met dit probleem sukkelen ;)

Dat lijkt me een strak plan. Zet je de vraag even op opgelost onderaan? :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan