Dag allen,
Een probleempje. Ik heb een database (40.000 items) waarin ik bepaalde zaken wil filteren. Helemaal een leek in Excel ben ik niet, maar hier kom ik niet uit.
Ik schets nu even een soortgelijk voorbeeld van het probleem dat ik heb.
Uit deze database wil ik ALLE items hebben die die het woordje OFFICE in zich hebben. Echter hebben deze items in iedere cel achter het woordje OFFICE nog meer tekst staande. Wat ik wil is dat ALLE items met het woordje OFFICE geselecteerd worden, BEHALVE die waar het woordje HELPMIJ achterstaat.
Voorbeeld dataset:
OFFICE NIEUW HELPMIJ 2003
OFFICE 2003 WORD
OFFICE 2003 HELPMIJ
OFFICE EXCEL
OFFICE NIEUW WORD
OFFICE HELPMIJ
Van deze selectie wil ik dus wel:
OFFICE 2003 WORD
OFFICE EXCEL
OFFICE NIEUW WORD
Van deze selectie wil ik dus niet:
OFFICE 2003 HELPMIJ
OFFICE HELPMIJ
Met andere woorden: het is dus ook zo dat het woordje HELPMIJ niet direct achter het woordje OFFICE staat, maar het kan zo zijn dat er nog iets tussen staat. Daar zit in feite mijn probleem.
Met welke formule kan ik deze filteren maken??
Hopelijk kan iemand mij verder helpen. Ik wacht het af.
Met vriendelijke groet en alvast bedankt,
jenzie44
PS. ik kan helaas niets uploaden.
Een probleempje. Ik heb een database (40.000 items) waarin ik bepaalde zaken wil filteren. Helemaal een leek in Excel ben ik niet, maar hier kom ik niet uit.
Ik schets nu even een soortgelijk voorbeeld van het probleem dat ik heb.
Uit deze database wil ik ALLE items hebben die die het woordje OFFICE in zich hebben. Echter hebben deze items in iedere cel achter het woordje OFFICE nog meer tekst staande. Wat ik wil is dat ALLE items met het woordje OFFICE geselecteerd worden, BEHALVE die waar het woordje HELPMIJ achterstaat.
Voorbeeld dataset:
OFFICE 2003 WORD
OFFICE 2003 HELPMIJ
OFFICE EXCEL
OFFICE NIEUW WORD
OFFICE HELPMIJ
Van deze selectie wil ik dus wel:
OFFICE 2003 WORD
OFFICE EXCEL
OFFICE NIEUW WORD
Van deze selectie wil ik dus niet:
OFFICE 2003 HELPMIJ
OFFICE HELPMIJ
Met andere woorden: het is dus ook zo dat het woordje HELPMIJ niet direct achter het woordje OFFICE staat, maar het kan zo zijn dat er nog iets tussen staat. Daar zit in feite mijn probleem.
Met welke formule kan ik deze filteren maken??
Hopelijk kan iemand mij verder helpen. Ik wacht het af.
Met vriendelijke groet en alvast bedankt,
jenzie44
PS. ik kan helaas niets uploaden.