Alle Items in Listbox gebruiken (niet enkel selected)

Status
Niet open voor verdere reacties.

bince

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
hallo,

Ik zit met een probleem bij het opstellen van een listbox (unbound - Niet Afhankelijk).
Deze listbox wordt via vba opgevuld door data uit andere tekstboxen, etc
tot hier werkt alles perfect.

Maar dan zou ik van elk item in deze listbox willen gebruiken om mijn worddoc aan te maken.
Dit lukt perfect als ik deze eerst selecteer en dan op de knop duw met achterliggende code:
Code:
For Each [COLOR="Blue"]varItem [/COLOR]In Me.multiafdruk[COLOR="Blue"].ItemsSelected[/COLOR]

Nu zou ik dus willen dat hij niet de selected maar ze allemaal neemt, ookal zijn ze ni geselecteerd. iemand?

code die ik momenteel probeer:
Code:
...
[COLOR="Red"]For Each varItem In Me.multiafdruk.ItemData[/COLOR]
    If Len(Dir(Gsavedir & notnumsave & "." & Me.multiafdruk.Column(1, varItem) & ".doc", vbDirectory)) <> 0 Then

startover:
        If Len(Dir(Gsavedir & notnumsave & "." & Me.multiafdruk.Column(1, varItem) & docnummer & ".doc", vbDirectory)) <> 0 Then
            docnummer = Format(docnummer + 1, "0000")
            GoTo startover: End If
        Call WordOpenen(Me.multiafdruk.Column(3, varItem), notnumsave & "." & Me.multiafdruk.Column(1, varItem) & docnummer & ".doc", Me.multiafdruk.Column(2, varItem))
    Else
        Call WordOpenen(Me.multiafdruk.Column(3, varItem), notnumsave & "." & Me.multiafdruk.Column(1, varItem) & ".doc", Me.multiafdruk.Column(2, varItem))
    End If
Next varItem
...

Hoe heb je hem gevuld?
Gebruik die query of gegevens bron.

Hoe heb je hem gevuld?
Gebruik die query of gegevens bron.

ik vul de listbox met Variable data van oa queries en van 2 comboboxen (persoon(met adrgeg) & type brief) en klik dan op een cmdbttn zodat die wordt bijgevoegd in de listbox (er moet niks opgeslagen worden van de listbox)
listbox heeft geen beturingselementbron
veld listbox is ingesteld op 'opgegeven Waarde'
die waarde worden dus aangemaakt via VBA
voorbeeld:
Code:
...
Me.multiafdruk.AddItem "Type;Omschrijving;Waarde;Geadresseerde;Adres;Gemeente;Postcode;Hoedanigheid", 0
...

Laatst bewerkt:
Je gebruik een query om de listbox te vullen en nu wil je alle items uit diezelfde listbox gebruiken om iets mee te doen?
Dan kan je toch net zo goed het resultaat van die query gebruiken om te doen wat je wilt doen?

Je kunt via een loop door alle rijen van de keuzelijst "lopen", en dan de waarde van een bepaalde kolom en rij ophalen
Code:
    Dim i                As Integer
    Dim s                As String
    For i = 0 To Me!multiAfdruk.ListCount - 1
        s = s & Me!multiAfdruk.Column(3, i) & vbCrLf
    Next i
    MsgBox s
In het voorbeeld wordt van elke rij uit de keuzelijst, de 4de kolom weergegeven (0=kolom 1)

THANKS, dat is idd wat ik zocht. Ik implementeer het onmiddellijk.
Nogmaals Bedankt!
(voor de moment deed ik het met alles selecteren en dan elke rij afgaan met selected, maar deze methode is beter :) )
Topic Solved

@guus: Neen dat kan niet aangezien er meer in staat dan enkel de Queries! Er word ook manueel data ingezet (tijdelijk to het venster sluit)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan