• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

alle knoppen dezelfde afmetingen en uitgelijnd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjaakz

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Berichten
120
Beste lezers,

In de loop van tijd heb ik een aantal macro codes gemaakt en deze voorzien van een knop.

Is er een mogelijkheid om al deze knoppen in één keer uitgelijnd te krijgen met allemaal dezelfde grootte


Alvast bedankt voor het snelle antwoord.
Sjaakz
 
Dat kan middels de eigenschappen van de knoppen.
 
Met de ALT toets ingedrukt kun je alles netjes uitlijnen op de kolommen en rijen.
 
Vertel vooral niet wat voor soort knoppen.
 
voorbeeld bestand knoppen

Beste lezers,

Bijgaand een voorbeeld bestand met de betreffende knoppen.

Met de rechter muis en handmatig op het oog aanpassen gaat maar ziet er toch wat rommelig uit.

De één wat verder naar links de ander wat hoger en de ander wat groter.
Bekijk bijlage Voorbeeldbestandknoppen.xlsx

Alvast bedankt weer voor de antwoorden.

Sjaakz
 
Met de optie <Objecten selecteren> kun je (met de <Shift> toets ingedrukt) alle knoppen aanklikken en dus selecteren. Vervolgens kun je met <Opmaak>, <Uitlijnen> de knoppen links uitlijnen en verticaal verdelen. In hetzelfde tabblad kun je met Hoogte en Breedte de afmetingen gelijk maken.
 
bedankt octafish maar....

Bedankt octafish :thumb::thumb:

Alle knoppen geselecteerd en met rechtermuis object opmaken geselecteerd.

De knoppen hebben nu allemaal dezelfde afmetingen maar ik kan niets vinden over het uitlijnen van de objecten zelf.

Het uitlijnen wat ik wel kan vinden gaat over opmaak van de teksten.

Ik ben al een hele stap verder maar zou het mooi vinden als ze allemaal precies links gecentreerd zijn met ongeveer 1 regel ertussen.

Alvast bedankt Sjaakz
 
Ik heb je uitgelegd hoe je die uitlijning kan instellen. Daar komt overigens geen rechter muisknop aan te pas; alles is te vinden in de tabbladen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan