• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alle macro's in een bestand met een knop uitvoeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Weissenberg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2017
Beste allen,

Ik heb een bestand met drie werkbladen. Al deze werkbladen zijn voorzien van specifieke macro's. Ik heb deze macro's per werkblad gebundeld onder een call macro. Wat ik wil bereiken is dat ik al deze call macro's door één macro tegelijkertijd kan uitvoeren. De enige voorwaarde is dat een call macro alleen binnen een toegewezen werkblad wordt uitgevoerd, dus dat CallMacro1 alleen binnen Blad1 wordt toegepast, CallMacro2 binnen Blad2, en CallMacro3 binnen Blad3. Mijn vraag is dus, hoe doe ik dat? Ik kan helaas geen bestanden delen i.v.m. geheimplicht.

Alvast bedankt!

uhm de macro's alleen definiëren in hun specifieke werkblad en aanroepen met "werkblad.macro()" ? Eventueel kun je macro's ook gewoon aanroepen in context, maar ik zie eerlijk gezegd niet waar je vastloopt.

Geheimplicht staat helemaal los van het kunnen plaatsen van een relevant voorbeeld bestand.
Daarnaast kan je de macro's een parameter meegeven, zijnde de naam van het blad waarop de macro zijn werk moet doen.
E.e.a. is afhankelijk van de macro's zelf.

Ik beschik niet over een voorbeeld bestand. Het bestand waar ik mee werk bevat gegevens die ik helaas niet mag delen. Het gaat hier onder andere om omzet/winstgegevens per afnemer. Ik heb de call macro's voorzien van een aanvullende parameter: Sheets("Blad1").Activate. Ik neem aan dat ik de call macro's ook met een soort master call macro kan uitvoeren? Zoals:

Sub MasterMacro
Call CallMacro1
Call CallMacro2
Call CallMacro3
End sub

?

Zo zien we nog steeds de macro's niet, en daar gaat het nu net om.

En een voorbeeld bestandje ervoor is uiteraard minutenwerk.

Laatst bewerkt:
Als het allemaal zo geheim is kun je beter een vertrouwd softwareburo inschakelen.
Een openbaar forum dat op openbaar toegankelijke hulp is gericht is dan een verkeerde keuze.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan