alle mail weg na runnen pestpatrol.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mikerj

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2000
Wat me nu weer is overkomen.
Vandaag heb ik Imesh V4 gedownload en mijn oude versie daarvan geupgrade.
Uiteraard vond PestPatrol de nodige spyware, dus deze heb ik verwijderd.
De computer startte daarna in een soort 1e ruun op. Mijn bureaublad was weg, alles stond in oude windows style, ik kreeg de vraag om een xp tour te maken. Kortom iets was ernstig mis.
Bij het openen van outlook bleken al mijn instellingen verdwenen.

Ik heb een systeemherstel proberen te maken, maar dat werkt niet. Er is niets veranderd zegt systeemherstel.

Ik heb gezocht naar een pst file, maar ook die kan de computer niet vinden.

Is al mijn post en lijst met contactpersonen voorgoed verdwenen, of is er nog een manier om dit alles terug te vinden.

Wie helpt mij?

Hoi mikerj,

Heb je de zaken die PestPatrol vond, ge-delete of in Quarantine gezet?
Als je ze in Quarantine hebt gezet, kan je ze nog terug halen.

Citaat van de Helpfile:
Removing Pests
Two methods within PestPatrol are available for removing pests from your system, both of which are accessed from the Detected! tab:
Delete:
Click the Delete button if you're sure the currently selected file(s) is a pest that you do not want on your system. The file will be permanently deleted.
Quarantine:
Click the Quarantine button to store the currently selected pest in a 'safe' directory, where it can do no damage. You can go back to the list of quarantined files at any time to make a different decision as to what to do with the file. This is a good option to select if you need to do further research to determine if the threat from this pest is 'real'.

Eind citaat.

Dus wat de Helpfile zegt, is dat als je de zaken in Quarantine hebt gezet, je alsnog de kans hebt om ze terug te halen; maar als je ze echt ge-delete hebt, zou dat helaas weleens erg moeilijk kunnen zijn, zo niet onmogelijk.....

Mogelijk dat een logfile van PestPatrol enig inzicht geeft in wat er verwijderd is. Je zou daar eens kunnen kijken, maar of dat veel helpt......

Sterkte !
Jan.

Had alles gedelete.
Hoewel nog niet alles opgelost is heb ik via importeren exporteren toch nog een reservekopie kunnen vinden die tamelijk up to date was. Ik mis nog maar een paar mails.

Toch vreemd hoe dit 'zomaar' heeft kunnen gebeuren.

Probleem in elk geval opgelost.

Hoi,

Gelukkig valt het dus enigszins mee; oeps, fijn !

Ik moet bekennen dat ik PestPatrol nooit "zo maar" iets laat verwijderen. Net zo min als bij AdAware of zelfs bij een anti-virus of anti-Trojaanse-paarden programma. Er is immers altijd de kans dat er sprake is van een vals alarm. Het ene programma is daar wat gevoeliger voor dan het andere, maar het is nu eenmaal bij geen enkel programma uit te sluiten.

Effijn, ik ben blij dat je de meeste schade hebt kunnen herstellen.

Groetjes, Jan.

Dank je Jan, :)

PP heeft ook wel een slechte naam wat f/p's betreft.

Groetjes,

Pieter

Graag gedaan Pieter !

Ik drukte me wat voorzichtig uit (grijns), maar je hebt helemaal gelijk: als ik alles had verwijderd wat PP hier heeft gevonden op mijn systeem.........
(en enigszins toch ook wel ter verdediging van het programma: het is nu eenmaal een programma dat je uiteindelijk zelf laat beslissen wat te doen).

Groetjes, Jan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan