Alle mails in een bepaalde map verzenden zonder mails te ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
Door wekenlange problemen bij het binnenhalen van mails op mijn nieuwste portable (met dank aan Avast :( )heb ik ze binnengehaald op een oudere portable. Als ik Avast uitschakel functioneert Outlook op de nieuwe PC correct.

Ik zou die mails nu van de oude naar de nieuwe portable willen zenden, zonder ook mails te ontvangen want dan komen ze gewoon terug op de oude PC (zijn zelfde accounts). Hoe doe ik dit best? Ik zou de betreffende mails liefst in een folder zetten en die in zijn geheel doorsturen naar de nieuwe PC, via de Outlook interface of via VBA.
 
Ik neem aan dat u met "portable" een laptop bedoelt?
U heeft dus twee laptops met allebei daarop het mailpakket Outlook (van het Office-pakket) met hetzelfde mail-account.
En nu wilt u de mails (d.i. de PST-file van Outlook) van de ene Outlook/laptop samen laten gaan (mergen) met de mails van de de andere Outlook/pc.

Dat kan, zoals u hier kunt lezen: https://support.microsoft.com/en-us/kb/157562
 
Laatst bewerkt:
Neen, dat lijkt me omslachtig. Ik wil enkel de mails van de laatste weken van die oude laptop naar de nieuwe verzenden.
 
Plaats de te verzenden mails in Postvak uit en klik dan in het menu op Verzenden/Ontvangen en dan op Alles verzenden.
 
Plaats de te verzenden mails in Postvak uit en klik dan in het menu op Verzenden/Ontvangen en dan op Alles verzenden.

Werkt helaas niet. Ik heb offline al die mails van de oude naar de nieuwe laptop verzonden. Dan on line "Alles verzenden". Een klein deeltje komt terecht op de nieuwe laptop, het grootste deel belandt een tweede keer op de oude.
 
Probeer ze me pakketjes te versturen. Bulk mail wordt over het algemeen een probleem en wordt niet fijn gevonden.
 
Werkt helaas niet. Ik heb offline al die mails van de oude naar de nieuwe laptop verzonden. Dan on line "Alles verzenden". Een klein deeltje komt terecht op de nieuwe laptop, het grootste deel belandt een tweede keer op de oude.

Het werkt dus wel.
Je moet uiteraard wel een ander account gebruiken anders komen ze inderdaad net zo hard weer binnen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan