Alle mappen in hetzelfde layout

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lutz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Ik heb een externe harde schijf (NTFS) waar het muziek archief in opgeslagen. Ik heb een MUZIEK map, en eronder heeft iedere CD haar eigen map. Nu wil ik bereiken dat in iedere map het date modifed wordt weergeven en niet het date created. Dat moet ik helaas in iedere map aanpassen. Is er een mogelijkheid om dat in de map MUZIEK te doen en dat dan automatisch aan alle onderliggende mappen door te geven?

Ik begrijp je niet helemaal, maar ik denk dat je probeert je muziek te sorteren in mappen en de mappen een datum als naam te geven?

Ik gebruik al een tijdje een programma genaamd "MusicBrainz" (http://musicbrainz.org/) het is een programma wat de tags van muziek kan aanpassen door de muziek te vergelijken met die uit hun database, maar het kan ook muziek in mappen sorteren. Bij "Opties -> Opties -> Benoemen van bestanden" moet je even aanpassen hoe jij het gesorteerd wilt hebben.
Ik heb bijvoorbeeld:
Code:
$if2(%albumartist%,%artist%)/%album%/$num(%tracknumber%,2) %title%
wat er zo uit komt te zien:
M:\Muziek\The Beatles\Help!\07 Ticket to ride.mp3

Het ziet er misschien wat ingewikkeld uit, maar het is het zeker niet. op de site staat wat deze dingen betekenen en als je ze eenmaal hebt ingesteld hoef je nieuwe muziek maar naar het programma te slepen, op "Opslaan" te drukken en je muziek staat keurig gesorteerd op je schijf

Ik hoop dat je dit bedoelde en dat je er wat aan hebt!

Ik zoek echt iets wat al in Windows ingebakken is. Ik zal volgende week een screenshot plaatsen. Dan wordt het duidelijker

ow, ik had de vraag compleet verkeerd begrepen. Ik heb echter geen idee hoe je dit zou moeten doen. Vermoedelijk zou het mogelijk zijn in het register al zou je het dan voor je complete PC aanpassen. Ik hoop dat iemand anders je verder kan helpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan