• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alle mogelijke combinaties van 20 getallen genereren

Status
Niet open voor verdere reacties.

HarryBee

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2008
Beste helpers,

Ik ben bezig een random systeempje te bedenken waar ik uit de getallen van 1 t/m 20 combinaties van 5 getallen wil maken.
Op het forum heb ik wel wat combinatie formules gevonden, maar die pakken als resultaat alle 20 getallen.
De bedoeling is dus alle combinaties van 5 getallen zichtbaar te maken uit 20 getallen.
Ik weet dat dat er nogal wat zijn, maar ik stel me zo voor om dit te verdelen over diverse colommen en evt bladen.
Heeft iemand een suggestie?

Alvast mijn dank.

Groet Harry
Bekijk bijlage Helpmij combinaties excel.xlsx

Kun je vertellen wat je met het resultaat hiervan gaat doen ?

Dat zijn dus 20x20x20x20x20 = 20^5 = 3,2 miljoen getallen. En die wil je allemaal in 1 sheet?

Snb,

Dit moet als referentie gaan dienen voor een onderzoek. Voor alle duidelijkheid, de getallen hoeven niet allemaal in een keer zichtbaar te zijn. Zoals in mijn bestand aangegeven een stuk of vier kolommen maal pakweg 1000 regels.
Het mooiste zal wel zijn als er na het drukken op een knop de volgende combinaties zichtbaar worden in de 4 kolommen en 1000 regels. enzovoort tot de laatste combi.

Groet Harry

AlexCEL,

Dank voor je reactie. Zie mijn antwoord aan Snb. Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.

Groet Harry.

De formulering 'voor een onderzoek' is even informatief als 'voor mezelf'.

Je wil blijkbaar random 4000 unieke combinaties van 5 getallen uit een groep van 20 verschillende getallen ?

Snb,

Bijna. Ik heb het anders opgelost. Uit een reeks van 20 getallen steeds een unieke combinatie laten genereren van 5 getallen vervolgens hetzelfde laten uitvoeren met resultaat in regel 2 etc. Loop
Bedankt voor je tijd.

Groet Harry

Popipipo,

Haha dit is gewoon toeval. Ik ben echt Harry. Dit geeft wel aan waarvoor ik het onderzoek wil gebruiken. Maar ik heb het anders opgelost.
Dank voor je tijd.

Groet Harry

Sub Getal()
Dim getal As Integer, i As Integer
For i = 1 To 5
Do
getal = Application.WorksheetFunction.Round(Rnd() * 49, 0) + 1
Loop Until Range("A1:A" & i).Find(getal) Is Nothing
Range("A" & i) = getal
Next i
End Sub

dit staat in je oorspronkelijke vraag:
De bedoeling is dus alle combinaties van 5 getallen zichtbaar te maken uit 20 getallen.
als ik jouw oplossing zie, klopt je oorspronkelijke vraag niet.

Heb jij dan een gespleten persoonlijkheid of zo ?
Op beide forums exact dezelfde beginvraag !!!! Leg dat maar eens uit Harry of Luc
S-P heeft trouwens gelijk. Jij wil enkel unieke combinaties maar op de manier dat jij het doet zal er zich ooit (de kans is klein) eenzelfde combinatie zich voordoen als je niet vergelijkt met de reeds gebruikte combinaties.

Laatst bewerkt:
Dan denk ik eerder aan:
Code:
Sub M_snb()
    Randomize

ReDim sn(19)
    For j = 0 To 19
       sn(j) = Rnd
    Next
    Range("A1:T1") = sn

For j = 0 To 4
        c00 = c00 & "_" & Application.Rank(sn(j), Range("A1:T1"))
    Next
    Range("A1:T1").ClearContents

MsgBox Mid(c00, 2)
End Sub

@WB

Het is meer bedoeld voor degenen die, aangetrokken door de titel van de draad, wel weten wat ze willen en dan maar beter meteen een goede aanpak vinden.

PS. Volgens mij mag ik mij als noorderbuur niet bemoeien met een Belgisch forum ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan