Alle namen weg :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Berichten
722
Start ik niets vermoedend na zo`n 2 weken weer eens mijn MSN messenger live op, is mijn contactenlijst helemaal leeg! :mad:
Dus ik al vloeken.

Ik via extra`s -> opties -> privacy mijn namen lijst weer opzoeken...zijn die 2 lijstjes ook leeg :S

Dan vestig ik mijn hoop op een knopje er onder, om te zien wie mij heeft toegevoegd op zijn/haar MSN...is zelfs die lijst leeg :S

Ik vraag me af of iemand mij gehacked heeft en zodoende alles verwijdert heeft. Maar dan kan die persoon toch niet die lijst legen met namen die mij toegevoegd hadden?
Of is dit gewoon weer een stomme fout van Microsoft?????


Ik ga nu een ander msn adres aanmaken en hoop dat deze langer intact blijft dan 5 jaar.
Maar nu sla ik ook mijn contactenlijst op de pc op.
 
Kan best gehackt zijn..
Maar er is sinds kort ook een virus dat zich richt op MSN. Ik weet alleen niet wat er gebeurt maar ik weet wel...
Een virusscanner kan het virus niet opsporen.

(aangezien de kans best groot is dat het gewoon is gehackt. Het is veiliger als je eens in de 2/3 weken van wachtwoord veranderd. en sterke wachtwoorden hebt)
 
Laatst bewerkt:
Er van uitgaand dat ik gehacked ben, hoe kunnen ze dan die lijst gewist hebben met namen van de personen die mij toegevoegd hebben op msn?
Want ik kon nooit iemand uit die lijst verwijderen.
Kreeg alleen de vraag dan: "wat is dit?"



[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
er is zat spyware, virussen, wormen. die dit allemaal kunnen uitvoeren.
Inloggen --> opdracht uitvoeren --> virus heeft werking gedaan

er zijn zat mogelijk heden die er zijn maar de meest aan nemelijke kans is dat je gewoon bent gehackt. Anders word het wel een lang/raar verhaal.
 
dit is een lek in msn, je kan bij iedereen wie je wil zorgen dat dat gebeurt helaas weet ik ook niet hoe dit moet en wat je moet doen om het trug te herstellen.

De Windows Live Messenger is nog maar goed een week uit maar nu al bericht Security Tracker over het eerste lek in de nieuwe Messenger van Microsoft.

Middels een speciaal geprepareerde contactpersonenlijst kan een aanvaller een Heap Overflow veroorzaken en zo zijn eigen programmacode uitvoeren op het systeem van zijn slachtoffer. Security Tracker laat haar bericht vergezeld gaan van een voorbeeldbestand.

Op dit moment is er nog geen patch beschikbaar van Microsoft en bent u een gebruiker van de Windows Live Messenger, dan is het wel zo verstandig om goed na te denken wanneer u van iemand een contactpersonenlijst toegestuurd krijgt...
 
Laatst bewerkt:
Heb ik ook gehad bij iemand die van 7.5 naar live was overgeschakeld, die meldde aan bij live messenger en alle contactpersonen waren verdwenen.

Heb gewoon teruggekeerd met systeemherstel naar toen ze met 7.5 werkten, 7.5 netjes verwijderd en live messenger gedownload en geïnstalleerd.
Vervolgens aangemeld en alle contactpersonen stonden er terug.

Raar maar waar .

Misschien heb je er iets aan
Mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan