alle opties aanvinken in een keuzelijst op een formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanvanderLugt

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2013
Goedemiddag,

Mijn probleem is het volgende:

Ik heb een formulier voor het invoeren van gegevens. In dit formulier wil ik een activiteit invoeren, en daarbij aangeven welke mensen aanwezig zijn bij de activiteit.
De namen van alle mensen liggen vast in een andere tabel, op het formulier heb ik een keuzelijst gemaakt waarbij ik voor iedere persoon de aanwezigheid kan aangeven met behulp van het aan/uitvinken van het selectievakje.

De gegevens die ingevoerd worden in het formulier worden opgeslagen in een Tabel Activiteit, waarbij een kolom aanwezigheid een opzoekkolom is. In deze kolom worden de PersoonID's opgeslagen die aanwezig zijn (aangevinkt zijn in het formulier).

Ik zoek nu een methode om te zorgen dat op het formulier alle selectievakjes standaard zijn aangevinkt, of om een apart selectievakje te maken die alle optie selecteert of deselecteert. Zodat niet voor iedere persoon het selectievakje aangevinkt hoeft te worden. Is dat mogelijk, bijv met VBA code?

P.S. bij het zoeken naar informatie hierover las ik ook ergens dat je het gebruik van opzoekkolommen in tabellen eigenlijk afraadde. Maar ik heb geen idee wat het alternatief zou moeten zijn...

Hopelijk heb ik mijn probleem duidelijk genoeg omschreven!;-)

Jan

hallo Jan,

misschien interpreteer ik jouw bericht verkeerd (of zie iets over het hoofd), maar volgens mij heb je geen selectievakje nodig.
je hebt een tabel Deelnemers en een tabel Activiteiten; voeg daar gewoon een tabel Inschrijvingen aan toe, die niets anders bevat dan
het DeelnemersID en ActiviteitenID.
zie het ontwerpje / voorbeeldje in bijlage.

misschien bedoelde je echter dat je een hoofdformulier wil, met 1 activiteit
en daaraan gelinkt een subformulier met ALLE mogelijke deelnemers, die dan moeten aangevinkt worden?!?!
in dat geval kan je eventueel een standaardwaarde instellen voor het selectievakje?!?!

indien ik het verkeerd heb geïnterpreteerd, excuus !! :)

mvg,
Duke of Earl

Bijlagen

P.S. bij het zoeken naar informatie hierover las ik ook ergens dat je het gebruik van opzoekkolommen in tabellen eigenlijk afraadde.
Dat zal ik wel geweest zijn :). Duke snapt je probleem blijkbaar wel want die is gelijk gaan bouwen. Ik ben wat dommer, want ik snap het dus eigenlijk niet, wat je aan het doen bent. Wat mij betreft zie ik dus graag een voorbeeld bestandje!

Bekijk bijlage voorbeeld1.zip

Goedemorgen,

Het is zoals Duke in zijn 2e optie aangeeft: Alle mogelijke deelnemers moeten aan- of uitgevinkt kunnen worden.
Een standaardwaarde heb ik geprobeerd, maar dat lukt me niet omdat alle aangevinkte deelnemers worden opgeslagen in een tabelveld Spelers (bijv.1; 2; 3; 4; 5).

Ik heb een voorbeeldbestandje bijgevoegd. Ik gebruik het Form Traininginvoer om gegevens in te voeren in de Tabel Trainingen.

Ik hoop dat het met het voorbeeldje duidelijker wordt.

Mvg,

Jan

Ik gebruik hiervoor een formulier met keuzelijsten. In de ene keuzelijst de beschikbare deelnemers, in de andere de ingeschreven deelnemers. Je klikt ze dan van de ene naar de andere lijst. Of met een knopje allemaal. Maar wel met een aparte tabel, jouw oplossing zou ik nooit gebruiken.

Goedemiddag Octafish, heb je een voorbeeldje van een dergelijk formulier met keuzelijsten? of waar kan ik er informatie over vinden?

Mvg,

Jan

Ik heb wel het e.e.a. in de Access cursus uitgelegd die in de Handleidingen sectie staat. Dus dat is een goed startpunt. Ik zal vanavond een voorbeeldje posten; dan snap je hopelijk wat beter wat ik bedoel.

Octafish,

Ik was inderdaad al begonnen met het doornemen van de cursus die online staat. Als je een voorbeeldje kunt posten, heel graag!

Mvg,

Jan

Zal ik doen, maar ik kan overdag niet (meer) bij mijn bestanden vanwege internet policies die zijn veranderd. Moet dus 's avonds gebeuren. En dan word ik dus een beetje afgeleid door de EK nu :). Maar ik probeer hem vanavond te posten...

Goedemiddag Octafish,

Door allerlei andere werkzaamheden is het bij mij ook een tijdje blijven liggen, maar zou jij hiervan het voorbeeldje nog willen posten?

Mvg,

Jan

Zal hem zo posten, ik was je vraag eerlijk gezegd ook vergeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan