Alle primaire sleutels overnemen uit andere tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

NogGeenGuru

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2015
Berichten
130
beste forum leden,

Ik heb 14 tabellen waarin ik ProjectNR bijhoud.
Ik heb voor losse tabellen gekozen omdat ProjectNR, datum_in en datum_uit het enige is wat overeenkomt in de tabellen.

nou wil ik graag 1 tabel maken die van al deze tabellen alleen ProjectNR overneemt.
Ik heb al relaties geprobeerd te leggen maar mijn tabel blijft leeg :( ik denk dus niet dat dat het is.

ProjectNR is in alle tabellen de primaire sleutel en de eerste kolom, behalve in de nieuwe tabel, daar is projectNR de 2de kolom en geen sleutel. ik wil hier namelijk een intern nummer aan koppelen.

kan iemand mij vertellen hoe ik alle records uit mijn tabellen in 1 kolom in een nieuwe tabel zet?

alvast bedankt :)
 
Je geeft veel te weinig informatie, dus op basis van wat we nu hebben is er niks van te zeggen. Behalve van deze opmerking:
Ik heb al relaties geprobeerd te leggen maar mijn tabel blijft leeg
Relaties doen namelijk helemaal niets aan jouw probleem. Waarom je überhaupt voor aparte tabellen gekozen hebt, is mij ook al een raadsel. Dat riekt naar een slecht opgezeten database. Maar omdat we die niet hebben, kan ik daar uiteraard verder niks van zeggen. Doe ik dus niet...

Zodra je één entiteit (projecten) in meerdere (14) tabellen zet, met allemaal een eigen sleutel, kan je tegen grote problemen aanlopen, afhankelijk van hoe je die sleutel maakt. Is dat een autonummer, dan heb je écht een probleem. Maak je die nummers zelf, dan kan het meevallen. Sowieso heb je Toevoegqueries nodig om alle 14 tabellen toe te voegen aan de nieuwe tabel. Voor elke tabel één. Zelf ben ik lui, en maak ik één toevoegquery die ik steeds aanpas, omdat het samenvoegen toch een eenmalige actie is. Dus ik zie de noodzaak van het opslaan van aparte queries niet. Al heb je dan wel een probleem als het hele proces nóg een keer moet worden uitgevoerd. Vandaar dat ik aanraad om voor elke tabel een aparte query te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan