Alle programma's lwijt na upgrade over Win 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Alle programma's kwijt. Na upgrade terwijl ik daar niet voor heb gekozen. How come ?????
 
Nee, dat je daar niet voor kiest is logisch. Ik vermoed 'ernstig' dat je dit vooraf niet hebt gelezen : Klik
 
Gewoon je laatste image of systeembackup terugzetten en klaar... die heb je toch?
 
Programma's ben je altijd kwijt. Bij een upgrade worden alleen bestanden behouden (indien daarvoor gekozen). Je kan wel zoeken naar het mapje "windows.old" deze map zou zich moeten bevinden op de C:/ schijf. Hier zie je wel de bestanden van voor de installatie. Mischien dat je er wat aan hebt om bij programfiles te kijken welke programma's je had en eventuele keys/data te recoveren.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon je laatste image of systeembackup terugzetten en klaar... die heb je toch?
maar er wordt gesuggereerd dat je net als bij win 7 XP vista etc. etc. dat je twee mogelijkheden hebt. Clean upgrade dus alles eraf en een waarbij alleen win wordt vervangen. Waarom is anders de compatibiliteitscontrole nodig. Gewoon zelfde als clean bu.
 
Kijk.... het is gewoon heel simpel...
Je doet het gewoon... gaat het mis dan kom je met vragen hier... maar ben je wellicht eea kwijt..
Of...
Je maakt goede backups van je data etc en nog beter... je maakt ook nog een complete image van je harde schijf... zodat je terug kunt naar de oude situatie als de nieuwe je niet bevalt...

PS: het forum staat vol van vragen over wat men kwijt is agv geen backup, crash... dus 1 vraag erbij... ach wat maakt het uit...:eek:
 
In principe ben ik niets kwijt. De net gekochte software staat op mijn eigen computer keys included. Wat ik mij afvroeg is of het werkelijk waar is dat je al je software kwijtraakt bij het installeren van Windows 8.1 ondanks dat er wordt gesuggereerd dat er twee mogelijkheden zijn net als bij alle andere win installaties. Clean install waarbij gewaarschuwd wordt dat je alles kwijt bent of een upgrade waarbij dat niet gebeurt. Of te wel een clean install of een waarbij alle "user programs" worden behouden. Dat heb ik gedaan maar was toch alles kwijt. Dat was de vraag. Of het echt zo is of dat ik iets fout heb gedaan. ( maar zeker geen clean install gedaan !!

Programma's ben je altijd kwijt. Bij een upgrade worden alleen bestanden behouden (indien daarvoor gekozen). Je kan wel zoeken naar het mapje "windows.old" deze map zou zich moeten bevinden op de C:/ schijf. Hier zie je wel de bestanden van voor de installatie. Mischien dat je er wat aan hebt om bij programfiles te kijken welke programma's je had en eventuele keys/data te recoveren.

Geldt dit alleen voor W8?? ( kan me dus echt niet voorstellen ) In ieder geval niet voor alle vorige win versies. Win 8 is in ieder geval onduidelijker en minder intuïtief dan vorige versies. En die start knop weghalen, als je dat doet dan kan ik me voorstellen dat er nog meer stupiditeiten zijn te verwachten. Ik ben er dus al wat tegen gekomen. Dat was toch voor velen heart attacking :) Maar uiteindelijk went alles weer. Zo ook bij win 8 dus ik heb wel geduld, met af en toe een vraag. Bedankt in ieder geval
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, voordat het echt een slagveld word, je haalt twee dingen door elkaar:

Bij een schone installatie weet je zeker dat alles kaal geslagen mag worden, hetzij omdat je het niet meer nodig hebt, of omdat je het toch gaat herinstalleren.

Een upgrade installatie daarentegen probeert zo goed of zo kwaad mogelijk alles van de op te waarderen installatie te zekeren, reservekopie te behouden.

In beide gevallen staat er uiteindelijk een nieuw systeem op, zonder de installatie van de toepassingen. Die moeten sowieso geherinstalleerd worden om zodoende aan o.a. de programma- & systeem-mappen, & het register toegevoegd te worden.
 
Ik heb wel vaker ge-upgrade hoor dus i.p.v. clean install. Meestal was ik aan een clean install toe, Maar bij een upgrade werd er van te voren gecheckt wat wel of niet compatible was. Zo ook nu bij Win 8. Alles wat er nu opstond was compatible met win 8 kon ook niet anders want net nieuw aangeschaft. Toen dus win 8 eroverheen ( win 7) en daarna was ik alles kwijt. Ik had dan gewoon win 8 moeten hebben met de al geïnstalleerde progs. Ik zit me af te vragen of ik niet op de verkeerde knop heb geklikt ,maar vraag me ook af waarom er dan die compatible check werd gedaan. Ik zie het wel bij de volgende computer waar win 8 overheen moet en zal wat frisser opletten. Verdere discussie is even overbodig voorlopig :)
 
Het zit dus zo: Net als bij alle vorige window's upgrades heb je twee keuzes, zo ook dus bij 8 en 8.1 en pro. Een clean install: alles ben je kwijt en je kunt na eventueel formateren windows installeren. Of een install over de bestaande versie heen. Eerst compatibiliteitstest uitvoeren. Daarna install en je krijgt gewoon alles weer terug alleen in de nieuwe jas. In het laatste geval windows 8.1 pro Dus hiermee mijn eigen vraag beantwoord en bewezen door gewoon opnieuw te installeren. De eerste keer dus kennelijk iets verkeerds aangeklikt, stom want er zijn maar twee mogelijkheden :) Bedankt verder voor de suggesties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan