Alle programma's niet kunnen openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vrekstok

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag.

Als ik op start druk en dan op alle programma's, start alle programma's niet op!:eek:

Weet iemand waarom?

(Mijn pc is wel een paar dagen geleden gecrasht, maar hij doet het weer. behalve alle programma's dus)

Ik kan ook C:\documents and settings niet openen. dan komt de melding: C:\ documents and settings is niet toegankelijk. Toegang geweigerd.

dus eigenlijk 2 vragen ;)

ik heb windows XP home edition.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Groet,
Vrekstok;)

Alle programma's in het Startmenu worden aangeduid in C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start

Dus als je al geen rechten hebt om in C:\Documents and Settings te komen, dan kom je ook niet toe aan de snelkoppelingen en programmamappen, want daar heb je dan ook geen toegangsrechten.

Beter dat je eerst even aangeeft hoe je je pc weer 'gerepareerd' hebt na de crash, want geen rechten duidt meer op een nieuwe installatie dan een reparatie...

Overigens alvast iets dat je kunt doen (zul je geheid eens nodig gaan hebben, misschien wel voor je huidige probleem): Download en installeer FaJo XP FSE zodat je ook in XP Home een tabblad 'Beveiliging' hebt in de Eigenschappen van bestanden en mappen in normale modus, het tabblad heet dan "Beveiliging (XPFSE)".
We zullen er hoogstwaarschijnlijk gebruik van gaan maken zodra duidelijk is hoe je XP gerepareerd hebt.

Tijs.

-

Hoi Tijs,

Bedankt voor je snelle reactie.
Mijn computer is gerepareerd door virussen te verwijderen.
De "computerman" zei dat de virussen van cracksites kwamen.
Hij heeft ook mijn computer van binnen een beetje schoongemaakt.
Verder weet ik niet precies hoe hij de virussen heeft verwijderd.
Misschien een beetje onduidelijk antwoord maar hopelijk kan je er wat mee ;)

--Vrekstok

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan er niet veel mee. Probeer het volgende:
1. Installeer XPFSE (zie vorige posting)
1. Maak de groep Administrators eigenaar van de C:\Documents and Settings map:
Rechtsklik op die map, en kies Eigenschappen. Ga naar tabblad Machtigingen (XPFSE). Klik op geavanceerd, klik op tabblad Eigenaar.
Klik in het onderste deelvak op Administrators en druk op Ok. Meldingen moeten weggeklikt.
Druk enkele malen Ok.
Kies weer de Beveiliging (XPFSE) eigenschappen van de map, en voeg toe of wijzig de rechten van
Groep "Iedereen":
Lezen, Uitvoeren
Inhoud weergeven
Lezen
SYSTEM:
Volledige controle

Kijk of je daarna in je eigen submap kunt komen. Indien niet, dan jezelf eigenaar maken van je eigen submap, waarbij je deze keer aangeeft: Eigenaar van subcontainers en objecten vervangen.
Geef jezelf daarna Volledige rechten en geef dat ook aan de groep Administrators en aan SYSTEM.

Succes,

Tijs.

Hoi Tijs,

Heel erg bedankt voor je hulp, maar jammergenoeg is het niet gelukt.
Als ik mezelf eigenaar maak, en klik op "Eigenaar van subcpntainers en objecten vervangen", staat er weer dat het niet kan. Voor dezelfde map is mijn toegang geweigerd.
Misschien komt het doordat er toch veel virussen op mijn PC zaten...

--Vrekstok

Laatst bewerkt door een moderator:
Let op dat ik schreef dat je alleen van de map \documents and settings de groep Administrators eigenaar moet maken.

Van je eigen submap onder \documents and settings moet/kun je jezelf eigenaar maken.

Kijk dat even na. Als dat niet helpt, dan hoor ik dat nog wel.

Tijs.

Let op dat ik schreef dat je alleen van de map \documents and settings de groep Administrators eigenaar moet maken.

Van je eigen submap onder \documents and settings moet/kun je jezelf eigenaar maken.

Kijk dat even na. Als dat niet helpt, dan hoor ik dat nog wel.

Tijs.

Ik heb het nagekeken.
van de map Documents and Settings is de groep Administrators eigenaar, en van de map in Documents and Settings (die ik niet kan openen) ben ikzelf de eigenaar.

--Jorik

Ok, zet nu de rechten op de map \documents and settings\All Users:
Administrators: Volledig beheer
SYSTEM: Volledig beheer
Iedereen: "Lezen, Uitvoeren" + "Inhoud weergeven" + "Lezen"
Gebruikers: "Lezen, Uitvoeren" + "Inhoud weergeven" + "Lezen"

Kijk of je daarna weer wat kunt zien als je Start -> (Alle) Programma's doet.

We horen het wel.

Tijs.

Ok, zet nu de rechten op de map \documents and settings\All Users:
Administrators: Volledig beheer
SYSTEM: Volledig beheer
Iedereen: "Lezen, Uitvoeren" + "Inhoud weergeven" + "Lezen"
Gebruikers: "Lezen, Uitvoeren" + "Inhoud weergeven" + "Lezen"

Kijk of je daarna weer wat kunt zien als je Start -> (Alle) Programma's doet.

We horen het wel.

Tijs.

Hij doet het nog steeds niet :(

Doe eens een schermafdruk van de volgende 2 registersleutels (Start -> Uitvoeren -> regedit.exe):
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
en
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Tijs.

Doe eens een schermafdruk van de volgende 2 registersleutels (Start -> Uitvoeren -> regedit.exe):
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
en
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Tijs.

Sorry Tijs maar ik weet niet wat je bedoeld. als je met schermafdruk PrintScreen bedoeld heb ik dat gedaan. maar hoe zet ik dat in dit bericht?

Zie mijn 'handtekening' hoe je zo'n schermafdruk naar het klembord kunt kopiëren, daarna kunt plakken in Mspaint, en dan als .JPG bestand kunt opslaan en daarna uploaden naar het forum.

PS: Er is een limiet van +- 100KBytes / afbeelding, dus vandaar dat het van belang is dat je niet méér in de schermafdruk zet dan noodzakelijk.

In jouw geval moet je dus ervoor zorgen dat de waarden van de registersleutels (die in het rechterdeelvenster van regedit staan) goed/volledig te lezen zijn, en dan m.b.v. [Alt][PrtScn] alleen het actieve regedit-venster op het klembord zet en dan plakt in Mspaint.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Zie mijn 'handtekening' hoe je zo'n schermafdruk naar het klembord kunt kopiëren, daarna kunt plakken in Mspaint, en dan als .JPG bestand kunt opslaan en daarna uploaden naar het forum.

PS: Er is een limiet van +- 100KBytes / afbeelding, dus vandaar dat het van belang is dat je niet méér in de schermafdruk zet dan noodzakelijk.

In jouw geval moet je dus ervoor zorgen dat de waarden van de registersleutels (die in het rechterdeelvenster van regedit staan) goed/volledig te lezen zijn, en dan m.b.v. [Alt][PrtScn] alleen het actieve regedit-venster op het klembord zet en dan plakt in Mspaint.

Succes,

Tijs.

hier zijn de plaatjes dan ;)
ik hoop dat dit goed is

Bijlagen

• 1e afbeelding.jpg
    1e afbeelding.jpg
    98,8 KB · Weergaven: 65
  • 2e afbeelding.jpg
    2e afbeelding.jpg
    99,7 KB · Weergaven: 47
Zoals je kunt zien is de waarde Programs niet ingevuld in je schermafdruk van HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders

Wat daar (in jouw geval) moet staan is (uitgaande van een Nederlandse XP, die jij lijkt te hebben):
C:\Documents and Settings\Jorik\Menu Start\Programma's

Je kunt ook meteen daar de registerwaarde Startup gaan invullen:
C:\Documents and Settings\Jorik\Menu Start\Programma's\Opstarten

Kijk direct daarna even of die mappen ook echt bestaan.
Herstart hierna je computer, en kijk of het dan wel allemaal lukt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Zoals je kunt zien is de waarde Programs niet ingevuld in je schermafdruk van HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders

Wat daar (in jouw geval) moet staan is (uitgaande van een Nederlandse XP, die jij lijkt te hebben):

Je kunt ook meteen daar de registerwaarde Startup gaan invullen:

Herstart hierna je computer, en kijk of het dan wel allemaal lukt.

Tijs.

Sorry tijs maar ik weet weer niet wat je bedoeld.
ik ben nog maar 13 dus ik weet ook nog niet zo veel van computers.

--Jorik

Ok, wat je moet doen is
Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
Dan gaan naar een sleutel waar je eerder ook al geweest bent, namelijk:
Dubbelklikken op de waarde Programs in het rechterdeelvenster, en daarin plakken of intypen:
Hierna op Ok drukken.

Ook op de waarde Startup in het rechtervenster moet je dubbelklikken, en daarin plakken of intypen:
Hierna op Ok drukken.

Sluit hierna regedit af, en herstart de computer. Kijk of je daarna wél programma's kunt openen via het Start menu.

Tijs.

Ok, wat je moet doen is
Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
Dan gaan naar een sleutel waar je eerder ook al geweest bent, namelijk:
Dubbelklikken op de waarde Programs in het rechterdeelvenster, en daarin plakken of intypen:
Hierna op Ok drukken.

Ook op de waarde Startup in het rechtervenster moet je dubbelklikken, en daarin plakken of intypen:
Hierna op Ok drukken.

Sluit hierna regedit af, en herstart de computer. Kijk of je daarna wél programma's kunt openen via het Start menu.

Tijs.

Het werkt niet :(

toen ik mijn computer opnieuw opstartte, kwam hij niet verder dan de afbeelding van het bureaublad te laten zien, zonder pictogrammen enzo...
ik startte hem opnieuw op en toen deed hij het weer.
maar alle programmas is nog steeds down.

--Jorik

Uit mijn eerdere posting:

Maar goed, op deze manier gaan we het niet kunnen fixen. Ik ben bereid om even op je computer mee te kijken en evt. aanpassingen te doen.

Vanavond heb ik wel even tijd om ernaar te kijken, dus we kunnen dan wel even een hulp-op-afstand proberen.
Klik met linkermuisknop op "dnties" links van dit bericht, en kies voor: "Stuur E-mail naar dnties".
Zet in het e-mail bericht je MSN-naam (als je die hebt), telefoonnummer en e-mail adres én hoe laat je vanavond beschikbaar bent (rekening houden met je avondeten).

Ik hoor wel.

Tijs.

Via hulp-op-afstand gezien dat de Eigenaar + de rechten van Jorik en de Administrators groep op een hoop mappen afwezig was. Ook regelmatig een onbekend gebruikersaccount gezien bij de rechten.

Eigenaarsrechten aangepast, en ervoor gezorgd dat zowel Jorik als de Administrators groep volledige rechten hebben op de Mijn Documenten map en de Menu Start-map van Jorik.

Tevens in de registry in de sleutel HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders na deze acties de juiste mappen aangegeven bij My Documents, My Music, My Video, Startup en Systeembeheer.

@Vrekstok: Sluit de vraag af door te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan