Alle programma's te groot voor printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theodor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2009
Hallo ik heb laatst het volgende bericht gekregen :
"sensapi.dll is geen geldige Windows kopie"
Toe heb ik via internet een vervangend sensapi.dll geplaatst.

Sindsdien kan ik in geen enkel programma meer printen,
telkens als ik het probeer krijg ik heel eventjes een klein zwart schermpje met:
"Bestand te groot voor geheugen"

ik weet niet of deze twee gegevens verwant zijn aan elkaar vandaar dat ik het eventjes opschrijf.

Ik heb iets van 2.48gb RAM als dat logisch klinkt, dus in principe moet ik gewoon kunnen printen.

Weet iemand hoe dit komt en belangrijker hoe het verholpen kan worden?

bij voorbaat dank.

Je kunt beter ipv. via Internet eerste kijken of er op je pc zelf nog een kopie staat die goed zou moeten zijn.
In de \windows\system32\dllcache map staan (behalve, soms, als je last hebt van spyware etc.) correcte versies van een hoop bestanden, waaronder sensapi.dll
Je kunt dus een kopie van sensapi.dll vanuit \windows\system32\dllcache in je \windows\system32 map plaatsen.

Verder: Het is ook afhankelijk van welke driver je gebruikt voor de aansturing van de printer. Is het bijvoorbeeld een Postscript (ook wel "PS" driver genoemd), dan is de verwerking daarvan intensiever dan bijv. bij een PCL (PCL5, PCL5e, PCL6) driver.
Dus als je printer ook met een andere driver (liefst een PCL driver) kan worden gebruikt, probeer eens uit wat er gebeurt als je een alternatieve driver inzet.

Succes,

Tijs.

Waar heb je hem neergezet dan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan