Alle programma's werken het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuipie

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
De computer deed begin deze week raar. Ik ging naar de online tiscalli virus scanner en heb alle infected files verwijderd. Nu doet de computer nog steeds raar.
Ik denk dat 70% van alle programmas niet meer werken terwijl deze nog wel op de computer staan. Als ik op het programma klik, wordt er een zwart menutje geopent voor 2 sec en dan sluit dit weer.
Hebben wij een virus?
Ik wil ook graag Windows XP opnieuw installeren maar ik ben bang dat ik dan alle gegevens kwijt ben. Is dit zo? of kan je het gewoon over de andere XP heen zetten zonder problemen?
Ik hoor het...

Dit is het menutje dat voor 2 sec in beeld verschijnt bij ELK programma, dit is dus voor Quicktime!:
schermpie.JPG

Hoi,

Programma's openen mag dan misschien niet meer gaan om een of andere duistere reden maar je kunt toch je persoonlijke bestanden wel veilig stellen. (evt. word best.;exel best.;mp3's;movies; enz. enz.)

Zo ja,dan repereren met WinXP cd of Format C:

Suc6.

Doe de CD ROM van XP in je drive en doe het volgende:
Start-Uitvoeren-en typ: sfc /scannow (let op spatie achter sfc)
Windows kijkt dan na of er beschadigde bestanden zijn en vervangt deze zonodig door de originele

Geplaatst door Jozo
Doe de CD ROM van XP in je drive en doe het volgende:
Start-Uitvoeren-en typ: sfc /scannow (let op spatie achter sfc)
Windows kijkt dan na of er beschadigde bestanden zijn en vervangt deze zonodig door de originele
Na het scannen gebeurt er niks, hij geeft ook geen melding.
Als ik via de win xp cd install, moet ik via dos allemaal rare dingen doen, ik zou niet weten wat ik moet doen...

Ik heb waarschijnlijk de volgende virussen:
PE_PARITE.A
PE_JEEFO.A

Nu staat er de volgende uitleg bij:
- Open Windows Task Manager.
On Windows NT/2000/XP systems, press
CTRL+SHIFT+ESC, then click the Processes tab
- In the list of running programs*, locate the malware file or files detected earlier
- Select one of the detected files, then press either the End Task or the End Process button, depending on the version of Windows on your system
- Do the same for all detected malware files in the list of running processes
- To check if the malware process has been terminated, close Task Manager, and then open it again.
- Close Task Manager

Mijn vraag: Wat is een Malware file?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan