Alle site's blokeren behalve die ik wil.

Status
Niet open voor verdere reacties.

benne_ss

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2007
yow,

ik ben bezig aan een pc waarmee alleen maar site's mogen mee bezocht worden die op voorhand vast liggen.

het is een windows XP pro SP2 met IE6

ik zou dit indien mogelijk doen zonder extra programma's.

iemand enig ide ?

THX

die 2 zijn allemaal betalende programma's.

kun je dit niet regelen in IE6 ?

Hoi,

Ik moet voor een hotel een informatie-pc voor gasten inrichten, dus ben ook geïnteresseerd en dergelijke software.
Iemand ervaring met nog andere voor dit doel 'beperkende' software?

Je kan het hosts bestand aanpassen zodat bepaalde websites niet meer bezocht kunnen worden. Ga naar start,deze computer,dubbelklik op het icoon van je harde schijf open vervolgens de map windows en de volgende submappen: system32,drivers,etc daar zal je een bestand vinden met de naam HOSTS klik hier met je rechtermuisknop op en bij openen met kies voor kladblok.
Om sites te blokkeren doe je het volgende:

127.0.0.1 google.be
127.0.0.1 asy.a8ww.net
127.0.0.1 www.abx4.com
127.0.0.1 acezip.net
127.0.0.1 www.acezip.net
127.0.0.1 phpadsnew.abac.com

Vergeet nadien niet het bestand op te slaan onder dezelfde naam. Indien iemand een site wil bezoeken die je hebt ingetypt zal deze de melding kan pagina niet vinden.
Het is wel wat werk.

Hoi Niels,

Dat zal niet gaan werken .....
Het is juist de bedoeling, dat álles wordt geblokkeerd ...... behalve een beperkt aantal sites, zoals de reisplanner van de NS, de VVV, een routeplanner en info over bezienswaardigheden en dergelijke.
Dat is met jou tip wel héél veel werk.

Hallo Ommeren,

Je zou bv deze gratis internetfilter kunnen gebruiken. Deze heeft heel wat mogelijkheden ook om bepaalde toepassingen zoals p2p de toegang tot het internet te verbieden.

Met vriendelijke groeten,
Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan