Alle snelkoppelingen op het bureaublad zijn verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goliath

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2002
Berichten
125
Wanneer ik mijn systeem opstart (Windows 98 Eerste Editie), krijg ik niets meer op mijn bureaublad te zien. Alle snelkoppelingen zijn verdwenen. Mijn computer heeft zich echter niet opgehangen want als ik via de 'Start'-knop een programma probeer op te starten, lukt dit perfect. Ook kan ik mijn bureaublad benaderen vanuit de taakbalk (werkbalken - bureaublad). Hier zie ik al mijn snelkoppelingen staan en ze werken allen wanneer ik erop klik. Hoe krijg ik mijn bureaublad terug op zijn plaats? Opnieuw opstarten biedt geen oplossing.
 
Klik in je bureaublas op je rechter muisknop / pictogrammen schikken en dan zien of er een vinkje staat bij bureaupictogrammen weergeven !

Hoop dat dit in win95/98 ook gaat want ik heb enkel win xp pro
 
Klik eens met je rechter muisknop op het bureaublad en klik in het snelmenu op Eigenschappen. Klik in het venster Eigenschappen voor beeldscherm op het tabblad Effecten en kijk of "Pictogrammen verbergen als het Bureaublad wordt weergegegeven als webpagina" aangevinkt staat. Haal dat vinkje weg en je pictogramman zijn weer terug.
Je kunt ook rechts klikken op het bureaublad en dan bij Active desktop de optie "Als webpagina weergeven" uitschakelen.

Guus.
 
't Is opgelost! Gewoon bij 'Active Desktop' 'Als webpagina weergeven' uitgevinkt. Bedankt Guus en Raisa.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan