Alle submappen en bestanden in visual basic openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

programmeurtje

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Hoi,

Ik ben bezig met een applicatie waarin ik graag zou willen dat als ik op C:\ druk, alle mappen en bestanden in een listbox komen te staan. Dus niet dat ie in de explorer de C schijf opent.

Alvast bedankt ;)

Bedankt voor de snelle reactie, maar helaas werkt het niet echt. (of ik doe iets verkeerd :P)

[CPP]For Each item In IO.Directory.GetDirectories("C:\")
ListBox1.Items.Add(item)
Next[/CPP]

Dit zou moeten werken.

Laatst bewerkt:
Alle files en elke map? Of moet het onderverdeeld worden?

Probeer dit eens:

[CPP]Private Sub GetItems(Folder As String)
Try
Dim Files() As String = IO.Directory.GetFiles(Folder)
Dim Directories() As String = IO.Directory.GetDirectories(Folder)
For Each file As String In Files
ListBox1.Items.Add(file)
Next
For Each dir As String In Directories
ListBox1.Items.Add(dir)
GetItems(dir)
Next
Catch ex As Exception
End Try
End Sub
[/CPP]

Waarschuwing: Het kan aanzienlijk lang duren voordat alle bestanden en directories zijn geladen.

(De reden dat ik een Try-Catch blok gebruik is trouwens dat je niet voor alle mappen genoeg rechten hebt om te listen)

Ff domme vraag hoor, ik gebruik nooit van die Try-Catch blokken maar waar moet ik die code dan neerzetten dat als ik op de knop druk, de code begint?

Een Try-Catch-Blok is gewoon een statement om fouten af te vangen ;).

De onderstaande code toevoegen (gewoon eronder zetten; wel in de klasse) en dit gebruiken om de code aan te roepen:

[CPP]GetItems("C:\")[/CPP]

Het zijn dan waarschijnlijk ook veel files die geladen moeten worden.

Wat was het nut er eigenlijk van? :P

Haha gewoon een beetje verveling. K ben bezig met een soort kleine windows maar dan ietsje anders. Zal nog heel veel moeten programmeren voordat het af is :P

Zou je dan niet beter een ListView of, beter nog, een TreeView gebruiken? Het zijn wel geavanceerde controls maar zijn voor dit soort dingen geschikter.

Dacht ik ook al aan; en dan de bestanden onderverdelen in mappen.
Dan hoeft er pas geladen te worden wanneer de map wordt opengeklapt.
Ik denk dat een combinatie van een ListView en een TreeView het beste is.

Ik werk normaal niet echt met deze dingen, maar het leek me wel leuk om zoiets te maken, en dan heb je weer wat meer ervaring he. Dus dan ga ik nu maar eens uitzoeken hoe ik dat ga doen met die listview en treeview :P Grtz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan