• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alle tabs kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cs2015

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 sep 2015
Ik heb een tabblad aangemaakt waarop alles wordt verzameld.
Dit bestand wil ik compleet kopiëren en plakken in het bestand waar ik in werk.

Het gaat om leerlingen (30st) die boeken hebben vergeten, deze gegevens komen op het verzamelblad voorin. Voor de volgende klas wil ik op de exact de zelfde manier de gegvens bij houden en wil de 30 leerlingen dus kopieren en alleen de gegevens veranderen van leerling en klas.
Ik krijg dan 2 klassen waarachter de 30 leerlingen hangen.

Is dit te realiseren?

groetjes, Cees

Welkom op dit forum.

Alle tabs kopiëren lijk mij niet zo'n probleem. Hierover is ook genoeg te vinden op dit forum. Maar uit jouw vraagstelling kan ik niet opmaken wat je eigenlijk wil. Je hebt een tab waarin je alles verzameld. Dan ben je toch klaar?

Dus graag wat meer uitleg en ook graag een voorbeeldje erbij.

Kan ik het bestandje toevoegen hier?

Klas 1 heeft 30 leerlingen (lln) klas 2 ook 30 lln. Wat ik zou willen is dat ik klas 1 met z'n 30 lln kan kopieren zodat er 30 lln bijkomen maar deze gegevens wil in ook op een verzamel tabblad krijg.

Kan ik het verzamel tabblad met de 30 lln zo kopiëren dat de gegevens bij elkaar blijven? IK krijg dan dus 2 klassen met elk 30 lln enz enz...

bedankt voro je reactie :)

Hoe wil je klas 2 etc erbij in hebben ll31-ll60, ll61-ll90, etc? wordt het lekker overzichtelijk van. Waarom heeft ll1 veel minder docenten dan ll2?

Probeer voor je zelf vast te stellen welke informatie je wil hebben. Leg dit vast in één tabel. En maak obv deze tabel de rapportage(s).

idd lln 31 t/m 60, omdat iemand die gaat invoeren een lln via de klas gaat invoeren maakt opzich het aantal tabbladen niet zo gek veel uit. je kiest als 1e de klas daar klik je op de leerling waarna je naar zijn eigen tabblad gaat mbv een hyperlink.

aantal docenten etc heb ik al gelijk gemaakt. maar de vraag is dus of ik alles compleet van klas 1 kan kopiëren zodat er een 2e klas ontstaat.

Nee dat kan niet. Tenzij een andere helper er tijd in wil steken. Overweeg de tweede zin uit #6 nog eens.

@Cees

Wat jij wil is al tig keer gedaan.
Velen startten op dezelfde manier als jij.
Uiteindelijk geven ze het op of belanden bij de simpelste vorm:

1 werkblad met alle gegevens van de leerlingen, per regel 1 leerling.
In die regel ('record') komt per leerling te staan in welke klas ze zitten, welke vakken ze volgen, welke docenten ze hebben en op welke dag ze welke boeken vergeten, etc. (de 'velden')
Op basis van deze 'platte' gegevens kunnen allerlei selecties, ook per persoon, worden gemaakt en naar believen in een bepaalde vorm worden gepresenteerd.
Daarmee scheidt je de registratie van gegevens van de presentatie van gegevens.

Vervolgens kun je nog een stap verdergaan en een onderscheid maken hoe gegevens worden ingevoerd. Daarvoor zou je dan een userform kunnen gaan gebruiken.

Door het scheiden van funkties houd je de zaken overzichtelijk en flexibel.
Excel is gelukkig groot genoeg om alle gegevens van al jullie leerlingen in slechts één werkblad op te slaan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan