alle troep van pc pleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolfunner

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2010
ik heb door de tijd heen een hoop programmas die niet meer gebruik en meestal niks van afweet nog steeds op mijn pc staan. nu wil ik eigelijk gewoon heel mijn pc leeghebben dat er alleen windows 7 nog op staat. ik zoek dus een programmatje wat gewoon alles verwijderd behalve je besturings systeem. ik weet dat het ook anders moet kunnen maar hier heeft vroeger altijd windows xp opgestaan dus hoe kan ik zorgen dat er windows 7 op blijft staan en toch alle troep weg is? (als dit uberhout kan)

mvg wouter

Tuurlijk kan dit;) gewoon Windows 7 opnieuw installeren;) alles is der dan af;), [hierbij zit dus ook een formatatie bij in en daar gaat t uiteindelijk om] wel als je foto's video's en alle andere belangrijke spullen zou ik wel op een andere computer even bewaren

Alle programma's behalve de microsoft onderdelen en drivers handmatig verwijderen? Een andere oplossing weet ik niet.

windows 7 dvd erin installeren en onderweg formatteren,is alles lekker fris

Beste is boven genoemde,maar wil je dit niet>
Welke troep bedoel je dan?
Als je al je programma's eraf gooit op de goede uninstall manier, totdat je er niks meer op hebt staan behalve windows.

download je alleen ccleaner,hiermee maak je alle restjes schoon op je pc,doe je het register opschonen,en daarna schijf je via ccleaner alle lege ruimte over met ..niks.
1.ccleaner>druk op cleaner>schoonmaken.
2.ccleaner druk op register>scan naar problemen>herstellen.
3.ccleaner>gereedschap>drive wiper>alles 1x overschrijven.
dan doe je nog een keer defragmenteren en heb je het aardig schoon.

http://www.filehippo.com/download_ccleaner

Laatst bewerkt:
jha dat alles uninstalle heb ik al vaker gedaan maar dan kun je maar 1 ding tegelijk. en er staan 100derder programmas op da gaat dagen duren.
ik ga eerst is even die programmatjes proberen hopen dat het iets word want ik heb niet zo zin om me 4de pc al kapot te maken door 1 of ander redenen:o

Makkelijk en snel..: het formateren lukt iedereen wel..

behalve bij mij xD alles wat ik doe er gaat altijd wat mis..
maar als je dat doet moet je dan van tevoren je C schijf formatteren of gewoon die disk in je cd lezer doen en watch what happen?

behalve bij mij xD alles wat ik doe er gaat altijd wat mis..
maar als je dat doet moet je dan van tevoren je C schijf formatteren of gewoon die disk in je cd lezer doen en watch what happen?

Hoe deed je dit eerst dan bij deze pc?
er stond eerst xp op dus...
Heb je wel alle drivers van je hardware beschikbaar voor windows 7?

Hoe deed je dit eerst dan bij deze pc?
er stond eerst xp op dus...
Heb je wel alle drivers van je hardware beschikbaar voor windows 7?

dat deel snap ik dus niet en daarom vertrouw ik het niet ik heb windows 7 er niet op gezet dat hebben ze risico safe in de winkel gedaan. en daarom weet ik ook niet wat er gebeurt als ik nu opnieuw doe want missischien hebben ze wel van die stuurprogrammas er eerst opgezet voordat ze het geinstaleerd hebben?

Jouw kennis en ervaringsniveau van computers proberend in te schatten, raad ik je niet aan om Windows opnieuw te installeren maar d.m.v. Ccleaner programma voor programma te gaan verwijderen. Geen enkele Windowsinstalltie loopt voor alle apparaten probleemloos en als je later moet gaan troubleshooten kun je van de regen in de drup komen.

Laatst bewerkt:
Jouw kennis en ervaringsniveau van computers proberend in te schatten, raad ik je niet aan om Windows opnieuw te installeren maar d.m.v. Ccleaner programma voor programma te gaan verwijderen. Geen enkele Windowsinstalltie loopt voor alle apparaten probleemloos en als je later moet gaan troubleshooten kun je van de regen in de drup komen.

Dat bedoelde ik nu ook ;)

en in aansluiting op mijn eigen bericht en meegaand met het advies van anderen:

Windows installeren en tijdens de installatie een format laten verrichten is wél de meest efficiënte / frisse methode.
Zoek er iemand bij die wat handiger is met pc's en dan adviseer ik ook een schone installatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan