• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

"Alle velden wissen"-knop op formulier werkt maar ten dele

Status
Niet open voor verdere reacties.

willie76

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
Forumleden,

Ik heb een formulier gemaakt voor een aantal metingen die we regelmatig doen.
Nu heb ik op het formulier bijna klaar, alleen heb ik nog 1 probleem.

Data op het formulier verwijst naar data op het werkblad en v.v.
Hierbij heb ik gemerkt dat als er verwijzende velden leeg zijn op het werkblad ik een foutmelding krijg.
Nu had ik bedacht om in alle verwijzende velden 1 in te laten vullen. Dit is nl een meetwaarde die voor onze metingen niet logisch is en dus gelijk zou moeten opvallen.

Op zich werkt het, maar er zijn 2 cellen die niet automatisch meewerken:
* De referentiedatum keert terug naar 31-12-1899 (schijnt in datumnotering 1 te zijn), maar de kalibratiedatum komt terug met het cijfer 1 op het formulier ??!!!!
Hoe krijg ik ook in dit vak de datum 31-12-1899 te zien ???

Alvast bedankt

bijlage:Bekijk bijlage Calibratie seedloader sensor.xlsm

Laatst bewerkt:
Ineens (??!!) komt er nu wel met de juiste datum naar voren, alleen zet ie nu die datum weg als tekst in het excel-blad, waardoor er een conflict ontstaat.
De 2 data moeten nl van elkaar worden afgetrokken en nu is er een datum en een tekst en dat trekt ie (vanzelfsprekend) niet.
Zelf heb ik al van alles geprobeerd met celeigenschappen e.d., die staan volgens mij goed.

Wie heeft er een oplossing ???

Bekijk bijlage Calibratie seedloader sensor.xlsm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan