• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

alle waarde te gelijk verhogen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bandit1200

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2004
ik heb een blad (cellen)vol met waarden ,bijv : 25,8 , 23,6 ,enz.
Nou wil ik al de waarden met bijv. 1 verhogen tegelijk.
Dus word dan : 26,8 , 24,6 enz.
(om alle cellen handmatig met 1 te verhogen is nogal een werk, vandaar de vraag.)
Das alles ,meer niet.

Bestaat hier een formule voor.?
Zoek me klem, maar kan niets vinden hierover.

Bij voorbaad dank voor antwoord,
Mvg,
Erik.

Bandit1200, Daar is geen formule voor, maar wel een functionaliteit. Zet een 1 in een cel en copieeer deze vervolgens. Selecteer dan alle cellen die je wilt verhogen. Ga dan naar plakken speciaal en zet de keuze op Add (optellen) in het 2e deel van het venster. Klik op OK en alle geselecteerde cellen zijn met 1 verhoogd.

Groet, Leo

Beste bandit1200 ;)

Zet naast uw cel een formule =A1+1, selecteer deze en sleep naar beneden.
Vervolgens selecteer dan de volledige kolom met de nieuwe uitkomst, kopieëren en daarnaast terug op speciaal plakken en op waarden klikken en op OK.
Dan de tween kolommen verwijderen met de oude waarde en die met de formule erin.

Groetjes Danny. :thumb:

Bandit1200, Daar is geen formule voor, maar wel een functionaliteit. Zet een 1 in een cel en copieeer deze vervolgens. Selecteer dan alle cellen die je wilt verhogen. Ga dan naar plakken speciaal en zet de keuze op Add (optellen) in het 2e deel van het venster. Klik op OK en alle geselecteerde cellen zijn met 1 verhoogd.

Groet, Leo

Leo,
Werkt als een speer !,:thumb: prachtig, is wat ik bedoelden.echter.................
In de cellen staan getallen met een punt er tussen en niet met een komma.
(mijn fout ,had ik moeten melden.! :o)
Met een punt er tussen werkt het niet maar doe ik er een komma voor in de plaats dan werkt het wel.
En nou............?

Met zoeken naar (.) punt en vervangen door (,) komma, aktie van Leo uitvoeren, en dan weer zoeken ,(komma) vervangen door . (punt)

Met zoeken naar (.) punt en vervangen door (,) komma, aktie van Leo uitvoeren, en dan weer zoeken ,(komma) vervangen door . (punt)

Ad,
Harstikke goed. :thumb::thumb:
Gaat nu goed.!
Effe paar keer geprobeerd , en werkt goed.

Allen, nogmaals dank voor oplossing.
Erik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan