• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alle waardes onder elkaar opnemen die aan een criterium voldoen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stijnvlek

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Beste mensen,

In Excel heb ik een bestelformulier waarop klanten een aantal in kunnen vullen. Dit zijn allemaal artikelen onder elkaar.
In een ander werkblad wordt vervolgens automatisch een factuur opgesteld, a.d.h.v. de gegevens in werkblad 1.

Bij ieder artikel waar een aantal wordt ingegeven wordt in een andere cel automatisch een X teken geplaatst. Is het mogelijk om alle artikelen die met deze X zijn "gemarkeerd" onder elkaar te plaatsen in de factuur op het andere werkblad.

Voor de duidelijkheid heb ik een soortgelijke bijlage geplaatst.

Alvast vriendelijk dank voor jullie hulp!

Bekijk bijlage Excel voorbeeld.xlsx

Waarom filter je niet, kun je de boel zo naar een ander Blad kopiëren.

De bedoeling is eigenlijk dat de factuur op basis van de bestellijst automatisch wordt gemaakt. Degene voor wie ik het maak weet niets van Excel.. Het mooie zou zijn als de factuur op basis van de bestellijst meteen "klaarstaat" op het volgende werkblad.

Ik heb nog iets liggen wat kan omgebouwd worden tot een factuur (werd vroeger bebruikt als bestelformulier)
Je ziet maar of je er iets mee kan

Bekijk bijlage 181894

Misschien zo?

Ja, dit is precies wat ik bedoel. Bedankt.
Dit is alleen een voorbeeld dat ik wil toepassen in een groter model. Zou je kunnen vertellen welke functies/formules je hebt gebruikt in de macro van de knop? Dan kan ik het zelf toepassen in het echte model. Alvast hartelijk dank.

De Macro aanpassen
Klik op Alt en F11

Pas deze regels aan

Range("J5:N12").ClearContents 'Pas deze regel aan bv. ("J5:N200")
For Each cel In Range("B5:B12") 'Pas deze regel aan bv. ("J5:N200")

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan