Alleen achtergrond zichtbaar...doet verder niets

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubiks

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
Beste Mensen,

Als ik mijn PC opstart dan geeft hij alleen de achtergrond weer. Ik kan dus nergens op klikken want de mappen staan niet weer gegeven. Ook is er geen taakbalk zichtbaar.

Ik heb dit probleem wel eens eerder gehad en dan drukte ik op ctrl alt del om de taskmanager te voorschijn te halen en zodoende kon ik nog wat doet. Dit doet hij nu ook niet meer.

Wat kan doen om dit probleem op te lossen?

Beste Mensen,

Als ik mijn PC opstart dan geeft hij alleen de achtergrond weer. Ik kan dus nergens op klikken want de mappen staan niet weer gegeven. Ook is er geen taakbalk zichtbaar.

Ik heb dit probleem wel eens eerder gehad en dan drukte ik op ctrl alt del om de taskmanager te voorschijn te halen en zodoende kon ik nog wat doet. Dit doet hij nu ook niet meer.

Wat kan doen om dit probleem op te lossen?

in ctrl alt del. --> nieuwe taak --> explorer.exe
dit lost het voor 1 x op.
zorg vervolgens dat het bestand explorer.exe iedere keer bij het opstarten van de PC wordt gestart

in ctrl alt del. --> nieuwe taak --> explorer.exe
dit lost het voor 1 x op.
zorg vervolgens dat het bestand explorer.exe iedere keer bij het opstarten van de PC wordt gestart

Helaas taakbeheer komt niet meer tevoorschijn.

Als ik ctrl alt del druk dan zie ik heel even een zandlopertje naast mijn muiscursor opflitsen maar er gebeurd niets.

Ik heb dus alleen een achtergrond beeld met een muiscursor.

Helaas taakbeheer komt niet meer tevoorschijn.

Als ik ctrl alt del druk dan zie ik heel even een zandlopertje naast mijn muiscursor opflitsen maar er gebeurd niets.

Ik heb dus alleen een achtergrond beeld met een muiscursor.

Oke. probeer in veilige modus op te starten (f8)
kopieer hier het bestand explore.exe(C:\WINDOWS\explorer.exe) naar je opstart mapje
(C:\Documents and Settings\Administrator\Menu Start\Programma's\Opstarten).
Administrator moet hier je eigen accountnaam zijn.

Oke. probeer in veilige modus op te starten (f8)
kopieer hier het bestand explore.exe(C:\WINDOWS\explorer.exe) naar je opstart mapje
(C:\Documents and Settings\Administrator\Menu Start\Programma's\Opstarten).
Administrator moet hier je eigen accountnaam zijn.

Bedankt voor het antwoord

Helaas...als ik hem in veilige modus opstart hetzelfde probleem. Nu alleen geen achtergrond, maar zwart beeld waarin staat dat hij in veilige modus verkeert. Kan ook hier niets doen, op ctrl alt del. reageert hij hetzelfde alleen in een flits zandloper naast de muiscursor.

dan zou ik het ook niet weten, het zal uiteraard denkik aan windows liggen.

Heb je ervaring met ERD commander 2007?

Die kun je laten scannen naar ontbrekende besturingsysteembestanden, groottte kans van slagen:D

Moet je wel downloaden en branden.

ik heb iets soortgelijks gehad.
Alles was weg, alleen deed Taakbeheer het nog wel.
Ik deed ook explorer.exe
Werkte niet.
De oplossing was uiteindelijk een aantal bestanden van mijn andere pc ( inclusief explorer.exe ) naar deze pc te kopieren. Toen deed alles het weer, ook heb ik 2 register bestandjes van dit forum gedownload, geen idee of dat wat heeft geholpen.

Ik zou even de register bestandjes opzoeken voor je, die kan je iig instaleren.
Ik weet niet meer of je ze alleen kon opslaan of ook kon openen.. met alleen opslaan begint het nieuwe probleem, ook kan je proberen je pc te herinstaleren ( als je dit wilt ). Is die meteen een stuk sneller.
Bij veel computers kan je dit gewoon doen met een toetskombinatie als je opstart.
Nou ik post zo de reg bestandjes. :eek:

Bron: ikself uit dit topic.

Restoren van taskbar en startmenu. Dit is een registeraanpassing. Regbestand downloaden naar je bureaublad (of een willekeurige map), erop dubbelklikken en met ja antwoorden als gevraagd wordt of de inhoud aan het register moet worden toegevoegd.

Restoren van de taskbar en deskopicons. Dit is een script. Downloaden naar een willekeurige map en erop dubbelklikken. Je loopt wel kans dat je virusscanner gaat protesteren, maar je kunt het script toelaten.

Is dit probleem al opgelost? Ik heb precies hetzelfde probleem en ik heb al van alles geprobeerd.

Groeten, Rob.

Is dit probleem al opgelost? Ik heb precies hetzelfde probleem en ik heb al van alles geprobeerd.

Groeten, Rob.

Hoi !

Oplossing staat in de laatste post van Crime (de quote van ikself) !

Trouwens: met 1 keer je vraag stellen had ik je ook wel begrepen.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan