Alleen beschikking tot draad internet, maar wil wifi voor tablet en gsm

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatrickvN

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2010
Goedendag,

Ik zit de komende tijd in een hotelkamer met alleen toegang tot het internet via draad. Ik heb mijn laptop, tablet en smartphone. Nu wil ik graag WIFI hebben voor mijn tablet en telefoon. Mijn laptop heb ik aangesloten op het "draad" internet. Ik heb geprobeerd om mijn laptop in te stellen als zijnde "hotspot" maar dit werkte niet. Ik vermoed dat mijn laptop alleen WIFI kan ontvangen en niet kan zenden. Is er een oplossing om toch tot draadloos internet te komen?? Ik wil toch graag whatsappen en mijn tablet gebruiken. Zo ja welke oplossing is er en wat kost deze oplossing en hoe in te stellen.

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Patrick

Ik denk niet dat je ergens nog een simpele router hebt liggen?

Daarmee zou je redelijk simpel zelf een draadloos netwerk op kunnen zetten. Ik weet alleen niet of dat wel mag van het hotel... :p

Ik zit in Griekenland in een hotel voor een maand. Dus ik heb geen router liggen. Ik weet niet wat de prijzen zijn voor een router?? Is het lastig een netwerk op te zetten?

Nog andere opties?

Welke software voor het aanmaken van een hotspot gebruik je? Wat gaat er precies mis?

Excuses voor deze late reactie.

Ik heb geen software gebruikt maar geen via vista een netwerk proberen aan te maken. Mijn collega heeft dat ook geprobeerd via zijn laptop maar kunnen beide dan de netwerken niet vinden. Ik vermoed dat mijn laptop te oud isen alleen wifi kan ontvangen maar niet kan verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan