Alleen C formatteren, dan werken de progs op D toch niet meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pandora

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Berichten
237
Mijn pc:

C:\ Een ssd van 128 GB waar W7 op staat, en wat programma's.

D:\ Een normale HD van 1 Tb, hierop staan de meeste programma's en alle data zoals documenten, foto's en downloads.

De windows-installatie is beschadigd, vermoedelijk door een registercleaner. Hierdoor kan ik geen updates meer installeren.
Ik heb weken gezocht naar een mogelijkheid om dat te repareren maar het lijkt hopeloos, dus ik ga een verse installatie doen.

Maar nu mijn vraag:
Als ik alleen C:\ formatteer, en dus D:\ ongemoeid laat dan kunnen de progs die daar staan toch niet meer werken?
Die hebben dan toch geen registervermeldingen meer in de nieuwe installatie lijkt mij?

(Overigens was ik wel van plan om voor alle zekerheid alle data eerst veilig te stellen op een externe disk!)

Misschien is alles formatteren dan toch maar weer de beste optie?

Groetjes,

Pandora
 
Dit is inderdaad geen praktische configuratie. Zodra je C:\ formatteert, werken de geïnstalleerde Windowsprogramma's op D:\ ook niet meer..
Na het veiligstellen van de data, zul je alles moeten formatteren..
Suc7
 
Je hoeft D niet te formatteren....... (dus niet alles....) wel de programma's die op D stonden opnieuw installeren ..
 
Thnx, ja, lag ook inderdaad voor de hand.
Bij het inrichten van de pc leek het me handig om D:\ voor de progs te gebruiken. Niet ver genoeg doorgedacht toen :D
Enfin, zie mijn handtekening!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan