• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alleen cellen selecteren met waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ralf1991

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2014
Beste helper,

Ik ben op zoek naar een stukje VBA code die alleen het cellen bereik selecteert waar ook daadwereklijk een waarde in staat.

Wanneer ik op Ctrl+Shift+End druk worden ook de cellen geselecteerd waarin de waarde van de formule niks is ("").

Bedankt.

Dag Ralf199 !

Probeer deze eens:
Code:
Sub SelectOnly()
Dim myRange As Range, c As Range
For Each c In ActiveSheet.UsedRange.Cells
    If Not IsEmpty(c) Then
        If myRange Is Nothing Then
            Set myRange = c
        Else
            Set myRange = Union(myRange, c)
        End If
    End If
Next
If Not myRange Is Nothing Then
    myRange.Select
End If
End Sub
Grtz,
MDN111.

Bedankt voor je reactie,

Dit werkt helaas ook niet.

Ik heb het bestand bijgevoegd. Wat ik graag wil in bijgevoegd voorbeeld dat alleen de cellen A2t/mS20 worden geselecteerd omdat daar waarde in staan. Wanneer je nu in cel A2 gaat staat en op Ctrl+paaltje naar beneden kom je op rij 34 uit omdat daar nog formules in staan.

Bekijk bijlage Helpmij.xlsm

met dit misschien?
Code:
Sub SelecteerWaarden()
    Cells.SpecialCells(xlCellTypeConstants, xlNumbers).Select
End Sub

Hi Emil,

Ik heb je code getest maar dan krijg ik de fout melding No cells were found.

je vroeg waarden te selecteren.
voor mij zijn dat getallen. echte getallen dus geen getallen die door formules worden gegenereerd.
voer je de code uit op een blad waar geen getallen in voorkomen dan krijg je een fout.

oeps. verkeert begrepen.

Code:
Cells(2, 1).Resize(WorksheetFunction.Count([a:a]), WorksheetFunction.CountA([1:1])).Select

alleen voor blad format.

Laatst bewerkt:
Beste Emil,

Je twee code werkt perfect en is precies waar ik naar op zoek ben. Bedankt daar voor!

EA, ook jij bedankt voor je tijd en moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan