Alleen Channel 1 en 11G werkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

hk291053

Verenigingslid
Lid geworden
21 mei 2007
Office versie
miDer
Beste mensen,

Ik heb een Wireless probleem, dat zich niet eenvoudig laat oplossen. Ik heb een Asus WL-500W Router en een WL-160W USB Adapter. Het probleem is, dat ik alleen maar wireless contact kan krijgen met de Router als deze staat op Channel 1 en 11G. Op iedere willekeurige andere setting vindt de WL-160W geen draadloze verbinding. In mijn Laptop zit ook een 11G Intel Pro wireless Adapter, en hiervoor geldt ook dat alleen op Channel 1 verbinding wordt gekregen. Zet ik Channel en Snelheid op auto, of Channel op een andere waarde dan 1 dan wordt door beide wireless adapters geen draadloos netwerk gevonden.

Ik heb al veelvuldig contact gehad met de Asus Helpdesk (prima service en zeer klantvriendelijk), maar zei weten het ook niet meer. Ik heb zelfs al de Router omgewisseld voor een ander exemplaar (prima service van Informatique, die binnen zeer korte tijd een nieuwe Router opstuurden), maar dit heeft helaas het probleem niet opgelost. Ook als ik de WL-160W aansluit op mijn Desktop, doet hetzelfde probleem zich voor. Ik ben ten einde raad en weet absoluut niet meer waar ik de oplossing van dit probleem kan halen.

Zowel Laptop als Desktop draaien onder WindowsXP. De Desktop onder SP2 en de laptop onder SP3.

Is er iemand die een lichtje opgaat en mij kan helpen!!

Bij voorbaat hartelijk dank,

Herman Koch.

Hoi,

Dat is dom, dat omruilen, want het ligt niet aan je router maar aan je netwerkkaart.
Je had beter die om kunnen ruilen ....
Lees je meldingen nog maar eens door, dan kom je daar zelf ook wel achter.
Overigens moet je op je router een ander kanaal en evt. de compatibiliteit met Wireless-B en -N instellen en NIET op je netwerkkaart.

Beste Ommeren,

Welke netwerkkaart bedoel je. Zowel de externe USB Wireless Adapter van Asus als de Intel Pro interne wireless card van de laptop geven hetzelfde probleem. Lijkt me niet logisch dat deze beiden niet goed zijn.

Bedankt in ieder geval voor je reactie,

Herman.,

Hoi,

Sorry, dit had ik even niet goed gelezen..
Twee vragen:
1 - Heb je andere draadloze netwerkkaarten dan Wireless-G (-a, -b of -n), als reden waarom je dat zou willen veranderen?
2 - Heb je, nadat je alleen de chanel hebt veranderd (i.p.v. op 'auto') de wijzigingen gesaved en - wellicht voor de zekerheid de volgende procedure gevolgd?:

Alles uit: dus modem, router én pc en laptop.
a. nu eerst het modem aan en even geduld tot deze volledig on-line is
b. hierna de router aan en opnieuw wachten tot deze helemaal on-line is
c. nu eerst één van de apparaten aan en kijken of je verbinding hebt.

Hi Teun,

Wat je opnoemt heb ik allemaal gedaan. Ik zie ook in de router dat de wijzigingen zijn doorgevoerd.

De router die ik heb, de Asus WL-500W heeft draft 11N, en de interne wireless adapter in mijn Asus laptop heeft dit niet, vandaar dat ik de Asus WL-160W 11N Draft USB adapter heb gekocht. En hiermee krijg ik dus geen verbinding met de router op 11N of een ander kanaal dan Channel 1.

Dit laatste, alleen verbinding via Channel 1 geldt ook voor de interne Intel Pro wireless adapter van de Laptop op 11G snelheid.

Ik ben hier nu al bijna twee weken mee bezig en heb nog steeds dagelijks mailcontact met iemand bij Asus, maar die snapt er ook niets meer van.

Groetjes,

Herman.

Is er niemand in dit land die dit probleem herkent? Ik werk nu gewoon weer met de interne wireless adapter van mijn laptop op 11G snelheid en via Channel 1, en dat werkt op zich prima, maar aan mijn Asus USB Wireless adapter die op 11N draait heb ik nu niets. Kostte toch bijna 60 Euries.

Help me!!

Herman.

Hoi,

Ik waag nog één poging .... :rolleyes:
Op mijn router kan je instellen of hij beschikbaar is voor de verschillende protocollen: Wireless B/G en/of -N.
Ik weet niet of dat op jou Asus ook zo is ....
Het vreemde is ook, dat je kanaalinstelling alleen op je router wordt geregeld normaliter.
Dit betekent dat de 'ontvanger' ofwel de wireless netwerkkaart (na herstarten van het apparaat waarin/-aan de kaart is geplaatst) vervolgens automatisch ook op dat kanaal gaat zitten.
Ik vertel dit, omdat het mogelijk ook aan je draadloze netwerkkaart zou kunnen liggen, of dat je - wat in de regel dus niet het geval is - e.e.a. ook apart in zou moeten stellen bij jou Wireless-N kaartje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan