Alleen de contactpersonen van het geselecteerde bedrijf tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan op het werk geen 2007 bestanden openen, maar de techniek is niet zo heel moelijk uit te leggen. Ik vermoed dat je wel een keuzelijst met bedrijven hebt staan op je formulier, en dat een tweede keuzelijst dan de contactpersonen laat zien. Als dat zo is, kun je in de Rijbron van de tweede keuzelijst een criterium opnemen, dat gebruikt wordt om de tweede lijst te filteren. Dat criterium kun je simpel maken met de functie <Opbouwen> (sneltoets <Ctrl>+<F2>). In het venster Opbouwen kies je dan het submenu <Formulieren> en open het vervolgformulier <Geladen formulieren>. Daar zoek je je formulier op, en dan selecteer je de eerste keuzelijst in het middelste vak. Dubbelklikken op de naam, en dan staat die als het goed is in het bovenste venster. Daarna klik je op OK. Als het goed is staat er dan iets als: Forms![fCategorie_Combobox]![cboCat1] in het criteriumvak.
De rijbron is dan klaar voor gebruik.
Overigens wordt dit onderwerp uitgebreid behandeld in de huidige aflevering van de cursus Access voor beginners.... Ik zou zeggen: lees de nieuwsbrief er op na, en haal het bestandje op uit de post in het Access forum...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan