Alleen de laatst genomen foto's overzetten, maar hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edith123

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2007
Hallo,

Ik zit met het volgende "probleem". Wanneer ik foto's ga importeren naar mijn pc, worden alle foto's die op de geheugenkaart staan geimporteerd, volgens mij moet het ook kunnen dat alleen de laatst genomen foto's worden overgezet?

Kan iemand me vertellen hoe ik dit moet doen? Ik werk met Vista.

Alvast bedankt.

Groetjes Edith

Verplaatst van "Websites maken / Algemene vragen" naar "Fotografie / Algemeen".
Volgende topic graag weer zelf opletten waar je em neerzet ;)

Verplaatst van "Websites maken / Algemene vragen" naar "Fotografie / Algemeen".
Volgende topic graag weer zelf opletten waar je em neerzet ;)

:o dacht dat ik hem goed geplaatst had, sorry volgende keer zal ik zéker beter opletten.

Bedankt voor het verplaatsen naar het juiste topic :thumb:

Laatst bewerkt:
:rolleyes: helemaal geen reacties.

Daaruit kan ik dus het volgende opmaken:

1) het is niet mogelijk om alleen de laatste foto's overzetten i.p.v. alle foto's die op de sd card staan.

2) mijn vraag is niet duidelijk :confused:

3) het is zooo simpel dat mensen denken dat ik een grapje maak? :shocked:

Wanneer je je camera hebt aangesloten op je pc, opent je pc een programmaatje dat is meegeleverd met de camera. (Het is een gokje van me, dat je dit geinstalleerd hebt).
Sluit dit programma.
Ga naar deze computer.
Dubbelklik op de geheugenkaart.
Dubbelklik op alle aanwezige mappen tot je je foto's gevonden hebt.
(Soms staan deze in de hoofdmap, soms staan deze twee niveaus dieper)

Selecteer de foto's die je wilt verplaatsen, rechter muis knop, Klik op knippen.
Ga naar Mijn afbeeldingen. Maak een nieuwe map aan met de gewenste naam.
Open deze map. Rechter muisknop. Klik op plakken.

Ga weer naar de geheugenkaart. selecteer alle foto's. Rechter muisknop. verwijderen.
Nu is je kaart weer leeg.

Wanneer je je camera hebt aangesloten op je pc, opent je pc een programmaatje dat is meegeleverd met de camera. (Het is een gokje van me, dat je dit geinstalleerd hebt).
Sluit dit programma.
Ga naar deze computer.
Dubbelklik op de geheugenkaart.
Dubbelklik op alle aanwezige mappen tot je je foto's gevonden hebt.
(Soms staan deze in de hoofdmap, soms staan deze twee niveaus dieper)

Selecteer de foto's die je wilt verplaatsen, rechter muis knop, Klik op knippen.
Ga naar Mijn afbeeldingen. Maak een nieuwe map aan met de gewenste naam.
Open deze map. Rechter muisknop. Klik op plakken.

Ga weer naar de geheugenkaart. selecteer alle foto's. Rechter muisknop. verwijderen.
Nu is je kaart weer leeg.

Hoi Mega,

Ik geloof dat dit toch niet helemaal is wat ik bedoel. Zal even uitleggen wat ik doe:

Ik zet de foto's over dmv een usb kabeltje ( heb geen prog. van de camera geinstalleerd ) Vervolgens komt er dan het volgende scherm:

2h8a2b9.gif

Dan kies ik de bovenste, daarna komt dit scherm:

mhcdp3.jpg

waarna alle foto's worden geimporteerd.

Dus wanneer er bv 30 foto's van de kerst opstaan,die ik al op de pc heb staan, en ik vervolgens 4 nieuwe verjaardag's foto's over wil zetten, pakt hij ze alle 34.

Natuurlijk kan ik de "oude" 30 foto's weer verwijderen maar dat is best wel een gedoe, zeker naarmate er steeds meer foto's op de kaart komen ( die ik ook op de sd card wil laten staan )

Hoop dat het nu duidelijk is, wat ik graag zou willen, dus echt puur de laatst genomen foto's.

Groetjes Edith

Je kunt in het autoplay windowtje klikken op "open folder to view files"
Wanneer je hierop klikt zie je je foto's staan op de geheugenkaart van je camera.
Selecteren wat je wil verplaatsen, Rechter muisknop, Knippen, en dan plakken in "mijn afbeeldingen".

Nu gebruik ik XP, en kan het dus niet controleren, maar ik denk dat je gewoon op jouw manier kan doorgaan, maar eerst een keer op opties moet klikken, in het windowtje "foto's en videos importeren".
Ik vermoed dat je hier iets kunt aanvinken als: verwijder foto's na importeren van de geheugenkaart.

Selecteren wat je wil verplaatsen, Rechter muisknop, Knippen, en dan plakken in "mijn afbeeldingen".
..........
Ik vermoed dat je hier iets kunt aanvinken als: verwijder foto's na importeren van de geheugenkaart.

Er wordt duidelijk geschreven dat de foto's op de SD card moeten blijven staan, dus NIET knippen, maar kopiëren kiezen.

Waar het in feite op neer komt is dat, wanneer je de geheugen kaart via de verkenner benadert, je de aanwezige foto's net zo kunt behandelen alsof ze op je PC staan.
Dus knippen, Kopieren, plakken, verwijderen, verslepen, nieuwe mappen aanmaken.
Precies net als met een usb-stick, Diskette, hard disk partitie, enz.

Hallo MegaSaxon en Maestro12,

Het is dankzij jullie hulp gelukt, inderdaad via verkenner en dan de foto's selecteren kopie/paste en in het juiste mapje zetten.

Heel erg bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan