Alleen de mail van vandaag wordt ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

afarensis

Verenigingslid
Lid geworden
12 jul 2011
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Mijn schoonzoon heeft een merkwaardig probleem.

Hij ontvangt in zijn inbox (van Outlook 2010) alleen de mail van de huidige dag. Dus berichten van gisteren en daarvoor worden niet (meer) getoond.
We hebben zo'n beetje alle instellingen doorlopen en vergeleken met die van mij (zelf ook Outlook 2010) maar geen 'rare' digen gevonden.
Iemand een idee waar dit door veroorzaakt wordt, of nog beter, hoe dit op te lossen is?
George

Lijkt mij dat hij een weergave-filter heeft ingesteld staan, zodat alleen de berichten van vandaag worden getoond (of alleen berichten die nog als 'niet-gelezen' staan gemarkeerd).
Is wat lastig om van hieruit te fixen, lijkt me, maar lijkt mij in ieder geval dat je ergens bij Weergave / Beeld moet zijn.

Tijs.

Bedankt voor je reactie...

Morgen ga ik naar mijn schoonzoon toe en zal natuurlijk kijken hoe die instellingen staan....

George

Sorry, ligt toch een beetje anders....

Het is niet zo dat de berichten 'precies' een dag blijven staan, maar ze verdwijnen na een bepaalde tijd, soms een half uur, dan weer na een paar uur, in de prullenbak.
Heb zo'n beetje bij alle instellingen gekeken, zoals bij 'Verplaatsen', 'Regels', 'E-mail filteren', maar ik kan niets vinden. Ook gegoogled, maar ook hier geen duidelijke instelling of zo kunnen vinden.

Zie ik iets over het hoofd?

George

Ik heb geen idee.
Enige scenario dat ik me zou kunnen voorstellen (onwaarschijnlijk, maar toch maar even gemeld) zou zijn dat er het over een Exchange mail account gaat (en ook Hotmail kan als Exchange account worden ingesteld), die ook door anderen (collega's, vrienden, echtgenote etc.) vanaf ergens anders wordt geopend/bewaakt. Als die anderen mails weggooien dan zie je dat na de volgende synchronisatie ook zo terug in Outlook.
Natuurlijk kan het ook nog zo zijn dat (aansluitend hierop) die anderen hackers zijn die op de een of andere manier toegang gekregen hebben tot de mailbox.

Zoals gezegd heb ik verder geen idee van hieruit.

Tijs.

In ieder geval bedankt voor je snelle reactie....

Ik ga me eens richten op de mogelijkheid dat een 'ander' het zelfde bericht bekijkt en dan verwijderd....

Ik houd je op de hoogte...

Reactie heeft even geduurd, maar het was lang onduidelijk. En nu eigenlijk nog..

Wat is nu de situatie bij mijn schoonzoon: Ik spreek voor het gemak maar even in de ik-vorm..

Ik heb op beide apparaten (desktop-zakelijk, outlook 2010, en laptop-privé, outlook 2007) nog eens alle instellingen goed doorlopen.

Wat ik merkwaardig vind is dat op de laptop het 'inkomende mail protocol' op imap.hostnet.nl staat (voor zover mij bekend, moet dat bij een hosting-provider altijd zo staan), maar ik toch bij 'bezorging' de periode dat de berichten op de server moeten blijven staan, op 14 dagen kon zetten en ook heb gedaan. Dus de mail blijft nu gedurende 14 dagen beschikbaar voor meerdere apparaten.

Echter.... ik begrijp uit wat ik er zoal over lees, dat dit eigenlijk tegenstrijdig aan elkaar is? Als je 'imap' instelt, zou je niet de mogelijkheid kunnen hebben om een periode in te stellen? Is er mogelijk een verschil tussen Outlook 2010 en 2007?

Op de desktop is de instelling voor inkomende mail ook imap, maar is de instelling 'bezorging' gewoon niet beschikbaar (en zo schijnt het dus te horen).

Mijn angst is nu dat over 14 dagen (inmiddels 12) de inkomende mail alsnog op de server en.. in Outlook verwijderd wordt!

Omdat er binnenkort een andere laptop gekocht wordt, wil ik graag weten hoe het zit.

George

Onderscheid tussen versies Outlook zal iemand anders je meemoeten helpen.

Tijs.

Inmiddels opgelost. Ik heb een nieuw account aangemaakt, en toen stonden de instellingen wel goed. Dus 'niet' meer de mogelijkheid om een periode aan te geven.

Nogmaals dank vor de hulp...

George

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan