Alleen de regel in tabel bewerken waar het gezochte woord(en) in staat

Status
Niet open voor verdere reacties.

greatmaze

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2014
Berichten
26
Hallo allemaal,

Ik zoek de VBA voor Word code om rijen VET te maken waar alleen maar het woord Schoenen of Laarzen nieuw in staat, dus als er ook nog andere woorden in staan dan mag die rij NIET vet worden gemaakt.
In een Word tabel zitten 8 rijen.vb

Schoenen
Schoenen maat 1
Schoenen maat 2
Schoenen maat 3
Laarzen nieuw
Laarzen nieuw maat 1
Laarzen nieuw maat 2
Laarzen nieuw maat 3

Nu wil ik dus alleen de rij waar "Schoenen" en waar "Laarzen nieuw" in staat VET maken.

Alvast bedankt,
greatmaze
 
Hi Royzilla,

Het voorbeeld staat er al in, dus ik wil zoeken met bijv het woord "Schoenen" en als er in de hele regel van de tabel alleen maar het woord schoenen staat, dus maar 1 woord, dan vet maken.
In de 2e regel staat 'Schoenen maat 1' en dit zijn dus 3 woorden en die regel mag dus niet vet worden.
 
Ik bedoel een bestandje met een tabel erin. Ik weet toch niet hoe je de tabel opgebouwd heb?
Het is dan voor mij ook makkelijk om er een macro bij te maken.
 
Sorry Royzilla, dat had ik niet begrepen.
Maar bijgaand de file met daarin de tabel hoe die is en hoe die moet worden.
Het zoeken en vet maken met bijv het woord "Schoenen" dat lukt wel, maar het probleem is dat dan ook de andere regels waar het woord in voorkomt vet worden en dat is nu juist niet de bedoeling.
Alvast bedankt voor je moeite.
 

Bijlagen

  • Test.docx
    13,8 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Hartstikke mooi natuurlijk; voor de lezertjes is het wellicht handig om dan de oplossing ook te geven. Je zult dezelfde vraag maar hebben, en dan enthousiast deze pagina aanklikken voor een oplossing :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan