Alleen de true waardes laten zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tonio59

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2008
Mijn probleem is dat ik in een tabel een aantal yes/no velden heb welke ik als de waarde true is, alleen deze terug wil laten komen om er dan een nieuw (memo)veld aan wil koppelen. Wat ik nu heb is dat als één van de velden true is d query alles laat zien.
Het gaat om maximaal 45 velden die een yes/no waarde kunnen bevatten en waarvan er niet meer dan 15 met een true zullen worden ingevuld.:o
Wie bovenstaande snapt kan mij zeker helpen

Echt helemaal snappen wat je wilt doe ik niet. Als ik naar de titel van de topic kijk, wil je alleen de true velden zien. In de criteria van dat veld zet je de waarde "Waar" of -1. Als je de waarde false wilt zien gebruik je de criteria "Onwaar" of -1. Als je wat anders bedoelt dan gaarne wat meer uitleg.

Even ter aanvulling. Bij mijn eerste posting ben ik uitgegaan van een query.

Het was nog een beetje vroeg voor Charles:
Als je de waarde false wilt zien gebruik je de criteria "Onwaar" of -1.
moet natuurlijk zijn:
Als je de waarde false wilt zien gebruik je de criteria "Onwaar" of 0. Je mag overigens ook "Nee" of "False" typen, doet Access niet moeilijk over..
Overigens zou ik zelf als Niet op Waar wil filteren het volgende gebruiken: "<>-1" of "0 Or Null". Een Ja/Nee veld kan namelijk ook leeg zijn, en die variant wil je ook afvangen.

Verder sluit ik me bij Bakk aan: ook ik snap de vraag niet helemaal. Een Memoveld in een tabel is niet afhankelijk van een Ja/Nee veld te maken; hooguit kun je filteren op de Ja/Nee velden, zodat je alleen records ziet die aan het selectiecriterium voldoen. En dan heb je uiteraard ook de memovelden tot je beschikking.
Op een formulier kun je met Tonen/Verbergen wel een afhankelijkheid maken tussen Memoveld en Ja/Nee veld.

Oké, sorry voor het late antwoord (einedejaarsvakantie).
Teruglezend begrijp ik de verwarring.:o
Ik zal thuis de database proberen in te pakken en dan als bijlage mee te sturen.

Laatst bewerkt:
Als je toch je spelfouten wilt verbeteren:

einedejaarsvakantie ;)

Bedankt

Iedereen bedankt.

Op een formulier kun je met Tonen/Verbergen wel een afhankelijkheid maken tussen Memoveld en Ja/Nee veld.
Dit heeft mij geholpen.:)
Slotje erop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan