alleen de variabelen includen

Status
Niet open voor verdere reacties.

looije

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2002
Berichten
203
haai,

ik zit met het volgende probleem:
op mijn site staat een mooi form'pje als deze is ingevult kan je naar een volgende pagina die alles weergeeft in een factuur. deze kan je uitprinten voor jezelf. ook kan je hier opdracht geven de gegevens te versturen naar mijn email.

maar dat mag pas als de tweede pagina is weergegeven en hiervoor door de bezoeker opdracht voor is gegeven middels een knop

maar hoe kan ik dan de gegevens (variabele) die in het formulier zijn ingevult (2 pagina's eerder dus) in de mail krijgen?

als ik de het formulier inculde krijg ik heel de pagina, maar ik wil alleen de variabelen gebruiken voor het opstellen van de mail?

iemand een idee?
 
haai,

ik zit met het volgende probleem:
op mijn site staat een mooi form'pje als deze is ingevult kan je naar een volgende pagina die alles weergeeft in een factuur. deze kan je uitprinten voor jezelf. ook kan je hier opdracht geven de gegevens te versturen naar mijn email.

maar dat mag pas als de tweede pagina is weergegeven en hiervoor door de bezoeker opdracht voor is gegeven middels een knop

maar hoe kan ik dan de gegevens (variabele) die in het formulier zijn ingevult (2 pagina's eerder dus) in de mail krijgen?

als ik de het formulier inculde krijg ik heel de pagina, maar ik wil alleen de variabelen gebruiken voor het opstellen van de mail?

iemand een idee?

Zoek/kijk eens naar de methode "post" bij je formulier. In php kan je dan de gegevens ophalen, opslaan en dus weer gebruiken.
 
jah ik kan ze op de volgende pagina naar hartelust gebruiken.
maar hoe zit het met de pagina's die daarna weer komen?
 
jah ik kan ze op de volgende pagina naar hartelust gebruiken.
maar hoe zit het met de pagina's die daarna weer komen?

Ik weet niet hoe je naar je volgende pagina gaat (naar de 3e pagina dus). Als je dit weer met een formulier doet, kun je gebruik maken van hidden fields, waar je dus die waarden in opslaat.

Ook zou je ze 'gewoon' mee kunnen geven in de url, mbv de GET (script.php?a=b&c=d).
 
nou ja GET lijkt me niet alles. vind het zelf erg vervelend zo'n lange tekst in je adresbalk.

maar nog even ik heb eerst een html formulier. die moet je invullen en op volgende drukken. dan krijg je uitgewerkte factuur te zien die je vervolgens kan uitprinten en tevens de opdacht geven naar mijn toe te mailen.

nu is de 3de pagina dus een mailscript. die waar ik de waarde van het formulier nodig heb.

zou het misschien met sessions kunnen? of wellicht met een andere functie?
 
nou ja GET lijkt me niet alles. vind het zelf erg vervelend zo'n lange tekst in je adresbalk.

maar nog even ik heb eerst een html formulier. die moet je invullen en op volgende drukken. dan krijg je uitgewerkte factuur te zien die je vervolgens kan uitprinten en tevens de opdacht geven naar mijn toe te mailen.

nu is de 3de pagina dus een mailscript. die waar ik de waarde van het formulier nodig heb.

zou het misschien met sessions kunnen? of wellicht met een andere functie?

Je kan inderdaad ook alles in een sessie of een cookie stoppen. Er zijn zat van mogelijkheden, (bijna) alles kan in principe :)
 
jah oké ik heb een cookie aangemaakt. maar hoe komen dan alles variabelen in die cookie en hoe trek ik ze op een andere pagina er weer uit.

met print_r($_COOKIE);
zag ik wel dat er testcookie => nl in stond. deze heb ik hem gegeven. moet ik dan alle variabelen toewijzen aan die cookie?
 
zo eigewijs als ik ben toch nog maar even naar SESSION gekeken....

lees ik een stukje dat het helemaal boven aan moet dus ook boven html body ect..

ja en dat stond het niet. wel boven aan in de php maar stond nog html boven. even veranderd en hij doet het. super....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan