Alleen een achtergond, verder alles weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijs redeker

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2007
Berichten
6
hallo,

als ik mijn pc opstart gaat dat allemaal soepel, dan komt mijn achtergrond op samen met de startbalk onderin en de pictogrammen op het scherm en vervolgens verdwijnen de startbalk en pictogrammen weer en blijft alleen mijn achtergrond plaatje over.
ik kan ctrl+alt+del doen, maar onder de tab Toepassingen staat niks, dus er is geen raar programma actief die dit probleem veroorzaakt.
gisteravond liep mijn pc vast en van ochtend toen ik 'm aanzette begon dit probleem.

kan iemand mij alstublieft helpen?

mvg,

thijs redeker
 
probeer dit eens????
Alt + Ctrl + Del -> Toepassingen -> Nieuwe taak -> explorer.exe intypen -> enter.
 
Laatst bewerkt:
dankje bertus

ik heb explorer.exe geopend en zo Ccleaner kunnen downloaden, die heeft 300+mb weg opgeschoond, maar ik heb nogsteeds het zelfde probleem.

harry bedankt voor de link, knap nu het probleem, waarschijnlijk kan ik dus alleen alles eraf gooien en windows etc opnieuw installeren?
kan ik niet systeem herstel doen en alles van 2 dagen terug tot nu verwijderen?
ik heb windows xp s2
en als dat systeem herstel kan, waar vind ik het dan, kheb al een beetje gezocht in configuratiescherm, maar daar vind ik alleen een systeemherstel waar ik kanbepalen hoeveel schijfruimte ik gebruik voor een bepaald iets, met als maximum 12%, misschien weet je wat ik bedoel.
maar dat is dus niet de goeie, hopelijk kan iemand mij helpen met deze 2 vragen
1) kan ik systeem herstel gebruiken en waar vind ik het?
2) als 1 niet kan moet ik dan mijn pc naar een computerservice brengen en helemaal laten opschonen, of zijn er nog andere opties

alvast bedankt

mvg

thijs redeker
 
Hallo !

Opstarten , kiezen voor: veilige modus met netwerkmogelijkheden, AVG-Antivirus downloaden.

Programma updaten, +draaien en hopen dat het goed afloopt !

Systeemherstel heeft m.i. met een dergelijk virus geen zin.

Je kunt ook een logje maken met HijackThis, en dat posten op deze: http://www.antispywareoffensief.nl/forum/

Dan wordt je verder geholpen.


Greetz.

Harry.
 
oke ik heb nu avg antivirus gedownload en geupdate, is nu aan het scannen

heeft tot nu toe 3 bedreigingen gespot:
file: result/infection: path:
hxhmv.exe virus found win32/Virut C:\hxhmv.exe
igfxpers.exe virus found win32/Virut C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
329968.exe Trojan horse BackDoor.Generic7.XXD C:\Documents and Settings \gebruiker\Local Settings\Temp\329968.exe

die laatste lijkt me niet echt oke :(
hopelijk kunt u hier iets mee.

ik ga nu slapen,
ik laat avg doorscannen en doe morgen ochtend die Hijackthis log en zal dat op dat forum posten.

mvg

Thijs Redeker
 
Laatst bewerkt:
hij heeft er nog een gevonden:
file: result: path:
sinstaller.exe Trojan horse Collected.8.AP C:\Documents and Settings\gebruiker\Mijn documenten\sinstaller.exe

ai, nog een trojan:confused:

hopelijk kunt u hier iets mee

ik ga nu slapen (2e keer)

mvg

thijs redeker
 
AVG is nu klaar, heeft 28 bedreigingen gevonden en iets van 5 verwijdert

kheb dat logje gemaakt en gepost op het aangewezen forum

mijn pc is net vast gelopen, heb hem met de knop uitgezet
toen tijdens opstarten weer uitgezet en weer aangezet om f12 gedaan>normaalmodus>veiligemodus met netwerkmogelijkheden.

maar toen kwam hij niet veel verder dan links en rechts onder: veilige modus en bovenin een hele regel tekst, met een zwarte achtergrond.

ik heb toen de pc weer uit en aangezet, toen vroeg hij ineens op welk account in wou, ik heb er maar een, gebruiker, en normaal selecteert hij die vanzelf.
maar als ik dus op gebruiker klik, gaat deze laden, zie ik voor 1sec mijn bureaublad, en dan word ik weer afgemeld, heel raar.

ik zit nu op een andere pc dus ik kan nog om dit forum komen, maar op die pc niet meer op dit moment

mvg

thijs redeker
 
Het is goed mogelijk dat door een virusinfectie (of meerdere) je pc instabiel word na het verwijderen van de virussen. Sommige virussen besmetten bestanden die essentieel zijn voor het opstarten van de pc. Je kunt dit proberen te repareren, maar de ervaring leert dat je dan vaak tegen problemen als plotseling afsluiten, blauwe schermen e.d. loopt.

Het beste lijkt het me om in dit geval windows te herinstalleren. Dan weet je zeker dat je een stabiel OS hebt, en dat is we lzo fijn.
 
Als er nog belangrijke data op de pc staat kan je deze nog proberen te redden door een repair install uit te voeren.
Start dan op met de XP cd en kies dan voor 'een XP installatie repareren'
 
hey bedankt voor jullie hulp allemaal

maar ik heb die pc gewoon naar een pc reperatie bedrijf gebracht, zij zullen kijken wat ze kunnen doen, maar waarschijnlijk gewoon alles eraf, windows er opnieuw op en klaar is kees.

nogmaals bedankt voor de vriendelijke, goeie hulp!

mvg

thijs redeker
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan