Alleen grote wegen navigatie

• Onderwerp starter Onderwerp starter egkok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik heb een navigatiesysteem Medion MD96900 met Navteq kaarten. Voor europa alleen de mainroads. Ik heb eigenlijk geen idee hoe dit werkt. Welke mainroads worden benoemd?

Bij een poging ergens in de buurt te komen, heb ik bijv. Dijon ingevoerd en dat lukt dus, die staat erop. Je moet dan ook een straat invoeren>> Een willekeurige straat uit de lijst ingevoerd, daarna de route berekenen maar dit lukt dan niet wegens de mededeling:
<De route kon niet worden bepaald aangezien de volgende bestemming geïsoleerd ligt.> Dat is lekker!! Ik begrijp het wel er is op de kaart geen coninuiteit helemaal naar die straat toe, maar dat geld uiteraard zo'n beetje voor elke straat. Waarom worden die dan vermeld??? Maar zo kan ik dus geen gebruik maken van die "alleen mainroads" kaarten. Maar dat moet dan kennelijk anders worden geprogrammeerd, maar hoe?????

Major roads wil inderdaad zeggen dat niet op straat en huisnummer kunt navigeren in een land buitede Benelux. Met die major roads kaarten kun je wel door een land navigeren naar het volgende land, maar in DAT land dan ook weer niet op huisnummer . Je zal dus de volledige kaart van (west) Europa moeten aanschaffen om op huisnummer te kunnen navigeren.

Major roads wil inderdaad zeggen dat niet op straat en huisnummer kunt navigeren in een land buitede Benelux. Met die major roads kaarten kun je wel door een land navigeren naar het volgende land, maar in DAT land dan ook weer niet op huisnummer . Je zal dus de volledige kaart van (west) Europa moeten aanschaffen om op huisnummer te kunnen navigeren.

Dat begreep ik al maar hoe kun je dan überhaupt programeren zonder dat ik die mededeling krijg zoals boven vermeld? Ander heb je er toch niets aan? Zeg maar ik wil richting Parijs en programmeer Parijs, dan kan toch de route niet worden bepaald vanwege de discontinuiteit op de kaart, maw je heb niets aan de kaart omdat de route niet kan worden gemaakt. Dus het moet op een andere manier, anders zijn die major road kaarten waardeloos, toch??

Hmm.. ik heb zelf geen Medion, maar ik weet niet wat je precies als eindlocatie opgeeft. Ik kan me voorstellen dat simpel "Parijs" niet wordt geaccepteerd. Kun je niet in Parijs een groot kruispunt of station selecteren? Anders wellicht even een mailtje/belletje naar Medion met deze vraag. Misschien kunnen ze je ook nog op www.pocketinfo.nl verder helpen.

Hmm.. ik heb zelf geen Medion, maar ik weet niet wat je precies als eindlocatie opgeeft. Ik kan me voorstellen dat simpel "Parijs" niet wordt geaccepteerd. Kun je niet in Parijs een groot kruispunt of station selecteren? Anders wellicht even een mailtje/belletje naar Medion met deze vraag. Misschien kunnen ze je ook nog op www.pocketinfo.nl verder helpen.

Dat is nu precies wat ik bedoel. ik kies een straat die aangeboden wordt, bijv. na keuze parijs>> straat>> klik ik een a en neem de eerste de beste straat met een a daarna zou je de route kunnen berekenen en dat doetie niet maw, vanuit Nederland kan ik dus niets programmeren, mogelijk wel in Frankrijk zelf maar dat vind ik te link. Dus eigenlijk een waardeloze map.

Inderdaad heel vreemd dat je niet kunt navigeren op een aangeboden straat. Ik vrees dat ik je hier niet verder bij kan helpen. Misschien de forumleden van pocketinfo. Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan