alleen het deel van een email na het @ tot aan de eerstvolgende . (punt)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kent Access geen Vervangen? Ik typ amsterdam en vervolgens Vervangen door: AMSTERDAM?

Laatst bewerkt:
Wat wil je er mee? Ik vermoed dat senso er naast zit, en dat je geen tekst wilt vervangen. Maar dan nog: wat is de bedoeling?

ik heb e-mail adressen waar tussen de @ en de punt (.) de afdeling staat en nu willen we de gegevens naar afdeling kunnen indelen, om dat he t bestand geen andere aanknopings punten heeft wil ik het op deze manier doen.

als dit te moeilijk is zou ik al blij zijn met het deel na de @ te krijgen want dan ben ik ook al geholpen.

alvast bedankt

Dat kan wel, met een beetje ingewikkelde formule die niet heel slim is; deze kijkt naar de @ en vervolgens naar de eerstvolgende punt. En die komt uiteraard altijd, of er nu een afdeling is of niet.
Code:
AFDELING: Mid([E-Mail];InStr(1;[E-Mail];"@")+1;InStr(InStr(1;[E-Mail];"@");[E-Mail];".")-InStr(1;[E-Mail];"@")-1)

iets te snel blij

in het ene acces programma werkt het goed in een andere krijg ik #FOUT als waarde terug.

waar kan dat doorkomen?

Meestal krijg je onverwachte fouten als er ergens in de db een fout zit. Die heeft dan vaak niks te maken met de functie die je op dat moment gebruikt. Ik zou die andere db dan eens controleren vanuit het VBA venster (<Foutopsporing>, <db compileren>) om te zien of en zo ja waar dan die fouten zitten. Die moet je dan herstellen. Verder kan het comprimeren/herstellen van de db ook de fout verhelpen, al heb ik dat eigenlijk nog nooit ervaren :).

Bedankt, voor het advies,

ik werk iop een google drive, als ik de dbase naar lokaal haal en dan comprimeren doe daar na werkt hij gewoon ook als ik hem terug zet.

iedereen bedankt, ben weer een stap verder.

Mag je de vraag nog op <Opgelost> zetten :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan