• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alleen in bepaalde cellen kalender openen bij dubbelklikken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wivoe

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2008
Berichten
146
Goedemiddag,

Ik heb op het onvolprezen Helpmij forum een kalender gevonden en die werkt feilloos bij het dubbelklikken.
Echter, hij werkt zo goed dat de kalender opent op iedere cel als er wordt dubbelgeklikt.

Is het mogelijk de code zodanig te wijzigen dat de kalender alleen wordt geopend op die cellen waar
de datums ingevuld moeten worden? B.v. alleen in de cellen A1 t/m A15 of B5 t/m M5.
Heb al bekeken om de celeigenschappen te blokkeren, maar er zijn meer cellen die niet
geblokkeerd mogen worden en dan blijft de mogelijkheid van dubbelklikken bestaan.


Met vriendelijke groet,

Wim
 
ja Wim, door de macro eerst te laten kijken of de target in het gewenste gebied ligt.
 
Laatst bewerkt:
Zet dit eens als eerste regel in je code:
Code:
If intersect(target,range("A1:A15,B5:M5")) is nothing then exit sub
 
Heren,

sylvester-ponte, het was inderdaad de target waar ik mee aan de slag moest. Ik was al driftig aan het Googlen
en dacht iets gevonden te hebben. Tot ik de code van Cobbe onder ogen kreeg en je moet wel van zeer goede huize
komen wil je die negeren.

Beide hartelijk dank,

Wim

p.s. Ik zal hem sluiten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan