Alleen in winamp zacht geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

woellie123

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2010
Hallo,
Zoals de titel al zegt, alleen in winamp heb ik zacht geluid. Ik heb het geluid in het programma zelf al op 100% staan en ik moet mijn windows geluid ook op 100% zetten om het een beetje te kunnen horen. Ik heb het alleen bij winamp want bij youtube, nero mediaspeler, windows media player ect. blaas ik mijn boxen op op 100%...
Een herinstallatie werkt niet, ik heb het al geprobeerd.
Mijn vriend heeft ook problemen met winamp want die blaast zijn boxen bijna op met 20%..... Iemand enig idee?
Alvast bedankt!;)

ben zelf niet zo bekend met het programma, maar ik weet zeker dat er wel ergens instellingen/opties te vinden zijn. als je daar bent, staan er dan geen instellingen voor geluid? bijvoorbeeld de output ofzo? misschien staan deze verkeerd ingesteld.

Hallo woellie123

Ben benieuwd of het probleem is opgelost, heb namelijk precies hetzelfde.

Greetz:cool:

@INijenhuis
Het is helaas nog niet opgelost, MAAR: ik heb een nieuwe headset gekocht (was erg nodig), en daarmee had ik wel normaal geluid (nog niet helemaal geluid in winamp 100% en in windows 3%) maar ik ben met de oplossing gekomen: ik heb het verwijderd!
Dus ik zit weer met windows media player 12 (win7)

Oplossing

INijenhuis

@Woelie

Na veel zoeken en vele gefrusteerde uren verder te zijn toch de oplossing gevonden.
Het probleem zat (bij mij tenminste) in de windows volume mixer en dus niet in winamp zelf zoals ik dacht.
In de volume mixer (Realtek High Definition Audio)van windows (Vista Home) stonden alle volume schuiven op 100%, echter de volumeschuif van winamp was hier bij mij niet zichtbaar. Na de volumeschuif van winamp te hebben toegevoegd aan de volume mixer bleek de schuif op 20% te staan.

Dus schuif omhoog gezet op 100%, probleem opgelost.
Alle muziek bestanden knallen hier weer door de speakers:

Ik hoop dat hiermee ook voor anderen de problemen met het zachte geluid zijn opgelost, ik vind (persoonlijk) winamp namelijk pretiger werken als b.v. de media player.

INijenhuis

Laatst bewerkt:
@INijenhuis
Nog bedankt voor de reactie maar daar lag het bij mij helaas niet aan, ik had wel de volumebalk in winamp.
Maarja het maakt ook niet meer uit want er zijn ook goede andere mediaplayers.
Gr. woellie123

Hartstikke bedankt! Ik wist helemaal niet dat je Winamp individueel zachter kon zetten!
De optie Wimamp is ook niet altijd zichtbaar merk ik. Dit heeft me héél veel tijd (en frustratie) bespaard!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan