• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alleen Jaartal van Datum kopiëren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

soesracer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 apr 2007
Beste Lezer,

Voor mijn afstudeeropdracht moet ik via een Macro (Vision) een datum uit een Excel sheet lezen. Deze Excel sheet is weer gegenereerd door een ander programma.

De datum die wordt weg geschreven ziet er als volgt uit vb. 09-01-1984. Voor mij is alleen het jaartal van belang. Nu kan je in Excel de celeigenschap aanpassen dat ie alleen het jaar weer geeft met jjjj. Maar zodra je het gaat inlezen met de Macro leest ie het volledige datum in, want dat is de officiele waarde ook te zien in de formule balk.
Nu heb ik geprobeerd om hem te kopiëren en via plakken_speciaal (alleen waarde) in een nieuwe cel te plaatsen. Maar dan geeft ie een vreemd getal weer. Heb gelezen dat dit het Excel jaar aanduiding is. Je kan hem dan weer omzetten naar jjjj, krijg je vervolgens weer het volledige datum te zien.

Wie kan mij hiermee helpen, zodat alleen het jaar wordt weergeven zowel in de cel als formulebalk?!

Alvast bedankt..

Als er in een cel een datum staat, kan je niet zowel in de cel als in de formule balk het jaartal krijgen.

Je kan het wel met een formule, met Celeigenschappen, of met een macrootje.

Gebruik de formule =jaar(cel met datum), kopieer hem dan en plak als waarde.

Suc6!
Ronald

Super... Het is me dan eindelijk gelukt!!!

Bedankt voor jullie snelle reacties..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan