alleen leeg(invul) record zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste Forummers, is het mogelijk als ik in mijn formulier zit dat alleen de nieuwe lege regel zichtbaar is en niet alle reeds ingevoerde records. En als ik een record toevoeg dat het formulier na de laatste enter weer gewoon een leeg record laat zien. Hoor graag. Hartelijk dank. Friend

Daarvoor moet je de Formuliereigenschap <Gegevensinvoer> op Ja zetten. Als je hetzelfde formulier ook gebruikt voor het terugzoeken van records, dan kun je de eigenschap instellen als je het formulier opent vanuit het hoofdformulier. Dat scheelt je een apart formulier...

OctaFish, Je denkt verder dan mijn vraag en schat aardig in :thumb: waar ik mee bezig ben te beoordelen aan het tweede gedeelte van je antwoord. Ga daar even naar kijken hoe dit moet. Nu heb ik bij het verlaten van het laaste veld in het (toevoeg) formulier de code staan (bij verlaten) :
HTML:
=Forms!PERGPAAP!aanenafm!datum.requery
zodat ik inderdaad op het tweede formulier (totaaloverzicht) in het zelfde scherm gelijk ook de nieuwe invoer zie. Als ik echter bij gegevensinvoer Ja zet dan werkt dit niet meer bij het verlaten van het veld maar pas als ik echt op een nieuw record toevoegen klik. Is daar nog een oplossing voor? Hoor weer graag van je Bedankt. Friend

Dus als ik het goed begrijp doet de Refresh het wel als het formulier niet in Gegevensinvoer staat, maar niet als je Gegevensinvoer gebruikt? Hm... Misschien moet je er nog een opdracht aan toevoegen waarmee je gelijk een nieuw record maakt?
Overigens: waarom gebruik je een Requery op een veld, en niet op het formulier zelf?

Octafish, Thanks for your reply ! Als ik de reguery op het formulier moet zetten waar komt dit dan ? Ik ben er vanuit gegaan dat hij in mijn totaalformulier pas de update hoeft te laten zien als ik in mijn invoerformulier het laatste veld heb ingevuld. Welke opdracht zou jij er dan nog aan toevoegen ?? Ik heb zelf het idee dat hij de opdracht tot reguery uitschakeld/negeert als Gegevensinvoer op ja staat. De toevoeging is pas zichtbaar op het totaalformulier als je het totaalrecord verlaat naar een nieuw record gaat en dan weer terug blader. :confused: Friend

Je totaalformulier bevat, neem ik aan, o.a. de records die je toevoegt via het Invoerformulier. Die kun je dus pas zien op het moment dat het record is opgeslagen, want zodra je nog aan het invoeren bent is het record gelockt. Ga je naar een nieuw record, dan is het laatst ingevoerde record weer vrij, en zou je het Totaalformulier dus moeten kunnen refreshen. Daarvoor zou je dezelfde code moeten kunnen gebruiken die je nu hebt, maar dan zonder veldverwijzing. Vandaar mijn opmerking om extra code voor het aanmaken van een nieuw record toe te voegen. Waarschijnlijk sloeg je in de oude situatie het record op, waardoor het record ook niet meer gelockt is, en derhalve zichtbaar in het totaalformulier.

Omdat ik de situatie verder niet goed kan inschatten, weet ik ook zo niet of het probleem daarmee opgelost is.

OctaFish, ik heb nog zitten stoeien maar het gaat nog niet zoals ik het wil.

Nog even hardop denken naar jou toe. (de hoofdlijnen) Ik heb een (hoofd)tabel : Fpergpaap en een formulier Fpergpaap. Kort gezegd staat hier de naw in. Dan heb ik een tabel : Taanenafm met eigenlijk 2 dezelfde formulieren. Faanenafm en Faanenafmtoev deze plaats ik als sub formulieren (zelfde blad ) in Fpergpaap. (relatie koppeling is het sofinr) Mijn bedoeling was om bovenaan alleen het Faanenafmtoev te plaatsen met de toevoegmodus dus alleen 1 regel zichtbaar en dan daar onder het formulier Faanenafm zodat de historie gelijk zichtbaar is. Dat werkt allemaal. Alleen de update zodra ik een regel heb ingevoerd in het formulier Faanenafmtoev in het formulier Faanenafm wil dus niet bij het verlaten van het laatste veld in het formulier Faanenafmtoev. Dan moet ik eerst een nieuw record kiezen in het hoofdformulier : Fpergpaap. Egens moet er dus een soort opdracht komen die dit toch mogelijk maakt. ????? Nog ideen voor dit denkproces ??? Hoor graag, Friend

OctaFish, ik heb mijn database maar eens flink verkleind. De basic staat erin om het misschien duidelijker te maken. Hoor graag je deskundigheid in deze van je. Thanks. Friend

Bijlagen

Is een mooi klusje voor een regenachtige donderdagavond.... Zet de laptop vanavond dus wel even onder de douche ;)

OctaFish, Ik weet dat we een aswolk boven Nederland hebben:D, maar heeft het ook nog geregend gisterenavond ;) Friend

Had er vandaag ook nog naar willen kijken, want gisteren kwam ik er gisteren toch niet helemaal uit. Jammer genoeg ben ik de halve dag bezig geweest om m'n router weer aan de praat te krijgen... It never rains, it pours! Maar ik kijk er uiteraard nog wel even naar dit weekend.

Geen as gezien overigens.... ;)

OctaFish, Thanks, Je had toch geen as in je router :shocked:?? doe het rustig aan ..... we schuilen wel onder de paraplu :thumb: Friend

OctaFish, ze zeggen dat het vanavond gaat regenen ;) heb jij toevallig hier nog eens naar kunnen kijken ?? Friend

Je verdient eigenlijk wel een antwoord.... 't is rustiger nu, dus een blik zal vanavond wel lukken...
Uit ervaring sprekend zal ik maar niks beloven ;)

And behold....
Zoals ik in een eerdere post al zei: waarom geen requery op het formulier? Die oplossing heb ik dus gebruikt in het bijgevoegde voorbeeld. Ik denk wel dat je er nu uit komt...

Bijlagen

Michel, bedankt .... de requery werkt perfect .... alleen als ik je voorbeeld gebruik springt het invulformulier (na de requery) op (record 5) 12-04-2010 ??:confused: Friend

Ik heb niet naar het invulformulier gekeken, alleen naar de requery op het tweede subformulier. Daar heb ik de sortering aflopend op ID gezet, niet op datum.

Michel, ik heb de sortering verandert naar het veld datum en aflopend (in het 1e form - toevoeg) en teven de opties bijwerken etc uitgezet maar dat zet geen zooiden aan de dijk.Heb jij nog een oplossing zodat ik na toevoeging het invulrecord weer leeg kan krijgen of beter gezegd alleen de lege (nieuwe) invoer record weer krijg. ???? Thanks Friend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan